Opstarten problemen

23-11-2017 om 07:03 uur

Wil graag weten wat ik kan doen als ik uit bed ga om dan goed op adem te komen.
Heb daar steeds problemen mee en zit vaak 1 kwartier op de rand van me bed voordat ik verder kan . Gr Nel

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 07:33 uur

Velen hebben daar problemen mee denk ik zo. Zelf gebruik ik mijn puffers al als ik nog op bed zit.

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 08:00 uur

Ja dat doe ik ook
Maar dan nog heb ik veel moeite om naar de huiskamer te lopen

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 08:01 uur

Ja is herkenbaar, ik neem ook mijn puffers al op bed, en moet alles erg langzaam aan doen, bij mij duurt het erg lang in de ochtend voordat de benauwdheid wat afzakt.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 08:08 uur

Ik denk dat er weinig aan te doen is, ik heb dit ook al erg lang.
Behalve alles erg traag doen, ik ga vanaf bed eerst zitten dan puffers dan nog ff zitten en dan een stukje lopen en hang ik eerst uit te puffen over iets(kastje of iets dergelijks) en zo steeds een stukje verder,maar echt voorkomen lukt denk ik niet.
Alles moet eerst op gang komen dan lijkt wel

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 10:47 uur

Ik heb dit sinds 2 jaar
Ja alles moet heel langzaam gaan want even gauw is er niet bij je word gelijk afgestraft
Ja om 12 uur begint het een beetje te komen
Dacht dat heb ik weer maar nu lees ik dat jij dat ook heb dus voel ik me niet zo alleen met dit probleem
Dank je wel Gr Nel

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 10:56 uur

Graag gedaan Nel, het ligt er ook in welke mate je copd hebt, toen ik nog meer longcapaciteit had,had ik minder van zulke klachten.
Al zegt dat niet altijd iets, sommigen kunnen minder dan een ander met dezelfde capaciteit.
Maar ik zelf merk het ook met van alles, ellendig is het wel, ik loop ook lang in mijn pyama en kan pas later douchen, maar dan doe ik elke keer iets tot die tijd, om mijn longen wakker te schudden.
Heb jij ook longrevalidatie gehad Nel? Ik ben jaren geleden intern geweest voor 3 maanden en het was best zwaar maar heb er wel veel aan gehad.
Je leert dan ook dingen waaronder oefeningen om op te starten.
Sterkte Nel, het valt ook niet altijd mee, koppie wil meer dan t lijf kan he?

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 12:03 uur

Nee heb nooit longrevalidatie gehad
Heb nu wel fysio 2xin de week maar soms kan ik daar niet naar toe omdat alles blokkeert.
Dat is wel jammer vind ik zelf maar ga mezelf niet overbelasten want dan zit ik 2 dagen op de blaren om het zo maar te zeggen
Loop nu ook nog in pyjama want alles lukt niet van dag en het is toch naar weer buiten dus houden we een baaldag vandaag
Ook sterkte
Nee zeker valt het niet altijd mee .
Net als je zegt hoofd wil wel maar het lijf laat het afweten
Gr Nel

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 12:34 uur

Gewoon een baaldag houden, morgen nieuwe ronde en nieuwe kansen.
Soms kan de fysio ook aan huis komen, alleen is het contact ook wel leuker als je erheen gaat.
Anders eens navragen bij de longarts over evt longrevalidatie, ook omdat je dan met lotgenoten samen bent.
Sterkte en rustig aan!

Login of registreer om te reageren
23-11-2017 om 14:15 uur

Ja ga het toch eens vragen aan de longarts over longrevalidatie
Misschien kunnen ze nog leren goed te ademen zodat ik niet steeds op slot staat en staat te happen naar lucht
Dank je wel Gr Nel

Login of registreer om te reageren