Heeft iemand ervaring met Flixotide 250

27-11-2017 om 19:50 uur

Hoi,
Vanochtend was ik bij arts geweest.
En hij verander mijn medicijnen, elke dag 2 keer per dag had ik DuoResp Spirometer 320, ik heb dit ongeveer jaar gebruikt maar dat helpt niet meer. En tijdens die tijd was ik met onderzoeken bezigt in Erasmus in Rotterdam. Vanaf onderzoek is uitgekomen dat heb ik astma met bronchiale hyperreactiviteit, allergie van huisstofmijt, graspollen. Maar nu bij koude dagen en vochtig dagen krijgen ik door gebruik medicijnen erg veel last, en kon ik niet sporten van tijdens sport kreeg ik ook last en gebruik van Sabutamol help niet veel van over 20 minuten moet ik er nog nemen, en dat helpt niet veel.

Vanochtend heb ik Flixotide 250 gekregen, ik hoop dat dit zal mijn hellpen. En kreeg ik niet meer zo veel last van. Heeft iemand ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
21-08-2018 om 12:33 uur

Ik gebruik het sinds 1,5 week. Het hoesten hield ermee op en leek ineens een betere conditie te hebben. Echter wel een hoge piep stem, pijn in de keel en oren gekregen en veel hoofdpijn. Voelde me na een tijdje ook steeds benauwd, het gevoel dat mijn longen te groot voor mijn lichaam waren of een soort spierpijn in de longen. Niet bijzonder fijn. Gisteren bedacht om het ipv 2x per dag 1x te doen. De ochtend ingenomen, hele dag niet echt lekker geweest. S'avonds en vanochtend niet genomen en mijn longen voelen weer gewoon, had wel meer moeite met fietsen, minder lucht. Keelpijn trekt weg en mijn stem klinkt een stuk beter. Wel last van ontstoken gevoel in mijn oor nu. Al met al loste het de ene klacht op en kwamen er meer voor terug. Hoop nu dat het met afbouwen beter gaat en dat ik het niet mee hoef te gebruiken. Heb al vaker slechte ervaringen met hormonen gehad in medicatie, steeds een grieperig lamlendig gevoel wat weggaat als ik ermee stop. Heb altijd het gevoel dat het de klacht wel snel verhelpt maar dat je er steeds meer van nodig hebt of als je stopt komt de klacht veel erger terug. Het lost het probleem niet op. Echter artsen blijven het voorschrijven omdat zij er goede ervaringen mee hebben, helaas ik een stuk minder.

Login of registreer om te reageren
22-08-2018 om 13:46 uur

Je kunt ook vragen of je een andere ontstekingsremmer mag proberen. Ik zou zeker niet zomaar stoppen.

Login of registreer om te reageren