Morfine en COPD

28-11-2017 om 23:23 uur

Hoi ik heb gold 4/5 en gebruik morfine omdat ik soms pijn heb aan mijn ademhalings spieren en ik snel uitgeput raak en mijn ademhaling dan moeilijker wordt. De morfine helpt echt, het geeft me wat rust en ik sta niet meer bij elke inspanning als een gek te hijgen en te puffen met het zweet in mijn nek. Ik heb er erg veel baat bij, hebben anderen ook deze ervaring? Ik zou graag jullie mening en ervaringen daarover horen.

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 18:18 uur

Ik heb wel morfine gebruikt voor pijn van een frozen shoulder, ik weet niet of het hielp tegen benauwdheid.

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 18:24 uur

Ik gebruik tramadol 100mg Retard (een opioïden) voor allerlei chronische pijntjes en ik kom daar prima de dag mee door. Of het helpt tegen benauwdheid weet ik niet omdat ik ook daarvoor allerlei medicatie heb. Kan me echter wel iets voorstellen bij wat je verteld.

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 18:39 uur

Ik gebruik ook tramadol omwille van pijn, maar ik denk niet dat het iets doet aan benauwdheid.
Van morfine heb ik het hier als meerdere keren gelezen, hopelijk reageert er iemand die er ervaring mee heeft.

Login of registreer om te reageren
11-02-2018 om 20:05 uur

Morfine onderdrukt het ademhalingscentrum in je hersenen waardoor je je minder benauwd voelt.

Login of registreer om te reageren
20-02-2018 om 19:13 uur

als eerste snap ik niet gold 4/5 dat bestaat niet 4 is het hoogste, morfine gebruik ik dagelijks voor de pijn en werkt klein beetje aan aan benauwdheid.

Login of registreer om te reageren
14-01-2019 om 01:07 uur

Ik heb gold 4d en gebruik oxicodon .
Helpt mij wel. Wordt rustiger.
Ook gebruik ik abstral als ik heel bebauwd ben

Login of registreer om te reageren
23-01-2019 om 12:09 uur

Ik heb gold 4 en gebruik soms oramorph maar alleen als het niet anders meer kan.
het is toch morfine en ik denk dat er steeds meer nodig is op den duur.
Dus ik ben er voorzichtig mee

Login of registreer om te reageren
26-01-2019 om 17:36 uur

Ik gebruik oramorph als ik het erg benauwd heb, dus of tegen een longaanval aanzit of inzit. Dan maakt het mij rustig en gebruik dan bv mijnAerochamber zonder medicatie om mijn ademhaling beter te kunnen reguleren. Dat werkt bij mij perfect.

Login of registreer om te reageren
26-01-2019 om 20:29 uur

Ik doe dat ook geregeld @lapjespoes, aerochamber met wel de puf erin maar niet indrukken, zo is de achterkant wel gesloten en probeer ik mijn adem onder controle te krijgen.
En uiteraard de oramorph.

Login of registreer om te reageren
26-01-2019 om 23:58 uur
Reactie op goudvisje

Ik doe dat ook geregeld @lapjespoes, aerochamber met wel de puf erin maar niet indrukken, zo is de achterkant wel gesloten en probeer ik mijn adem onder controle te krijgen.
En uiteraard de oramorph.

Dat bedoel ik ook hoor bedankt voor de aanvulling.

Login of registreer om te reageren