E-fiets vs scootmobiel

30-11-2017 om 14:03 uur

Met mijn E-fiets kan ik mij nog aardig verplaatsen in de stad. Het is zo’n beetje mijn scootmobiel. Lopend kom ik niet meer zover. Hier in het centrum kan/mag je je fiets echter niet bij een winkel neerzetten en moet je alsnog een flink stuk (relatief natuurlijk) lopen. Met een scootmobiel kan je echter meestal zelfs de winkels in. Om die reden nu al (onnodig) overstappen van E-fiets naar scootmobiel vind ik raar en ongewenst. Ik zou een soort invalidekaart voor mijn E-fiets willen hebben.

Login of registreer om te reageren
30-11-2017 om 14:31 uur

Bij ons is in het centrum een fietsenstalling waar je een rollator of wandelwagen kan huren. Misschien is dat bij jullie ook mogelijk of een optie. Dan kan je evengoed blijven fietsen

Login of registreer om te reageren
01-12-2017 om 14:23 uur

Een invalidenkaart voor een e-bike lijkt mij ook logisch maar je gemeente zal dat niet uit zichzelf toestaan. Ik weet ook niet of er een overheidsbeleid is waarop de gemeenten hun beleid baseren. Schrijf eens een kort maar duidelijk bericht aan een politieke partij in je gemeente. Je hoeft geen lid van zo’n partij te zijn om ze te schrijven of mailen. Nee heb je, ja kan je misschien wel krijgen. Omliggende gemeenten gaan dan vanzelf meedoen. Wel geduld want ambtelijke molens.....

Login of registreer om te reageren