Na kuur prednison

20-12-2017 om 19:25 uur

goedendag,

Ik wil graag even advies vragen.
1.5 week terug werd ik verkouden en zoals wel vaker uit zich dat bij mij in een longaanval copd.
Ik heb meteen bij aanvang van de verkoudheid de puffs verhoogd en maximaal ventolin gebruikt. Helaas zonder resultaat.
Na 5 dagen naar de huisarts, longen geluisterd en alles piepte en kraakte. Geen infectie volgens de bloedwaarden.
Dus gestart met 1x dd 30 gr prednisolon voor 7 dagen. Morgenochtend neem ik de laatste. Ik ben wel iets minder benauwd( gebruik de ventolin nog 4x dd 2 puffs) maar om nou te zeggen dat ik echt opgeknapt ben. Veel hoesten met slijm en bij geringe inspanning kortademig en snel moe.Ook last van kortademigheid wanneer ik buiten loop.
Ik kan nu de huisarts morgen weer bellen, maar ik vraag mij af of er nog wel iets te behandelen is na de kuur prednison. Kan ik het beter nog wat tijd geven om te herstellen, wil ik te snel, of toch weer naar de huisarts terug.
Dit is de tweede longaanval dit jaar. De vorige heb ik op kunnen vangen met prednison. In 2016 ben ik twee keer opgenomen geweest omdat de prednison niets deed.

groet
Sonja

Login of registreer om te reageren
20-12-2017 om 19:32 uur

Soms heb je een langere kuur nodig of een afbouwschema. Zou zeker voor de kerst nog contact zoeken met je huisarts.

Beterschap!

Login of registreer om te reageren
20-12-2017 om 20:31 uur

Ik ook, contact opnemen met je huisarts morgen. Zeker ook omdat je de ervaring hebt dat pred niet werkt.
Sterkte en beterschap

Login of registreer om te reageren
22-12-2017 om 12:38 uur

Wat jammer dat de pred niet werkte! Snel naar je huisarts, zou ik zeggen.

Login of registreer om te reageren
22-12-2017 om 22:31 uur

Toevallig heb ik hetzelfde "probleem". Ik hoest nooit, maar nu wel en er komt groen slijm uit. Vanmorgen even naar de ha geweest. Geen ontsteking, dan geeft hij helemaal niets. Gewoon uitzieken. Ik heb ook moeite met lopen nu, heel kortademig, maar hij heeft wel gelijk. Ze zijn terughoudend geworden met anti biotica. Vorig jaar deze tijd had ik hetzelfde, maar dit duurt iets langer. Koop maar een flesje bisolvon voor het slijm en even geduld hebben. Ik vind het trouwens nogal wat , geen infectie volgens de bloedwaarden en dan wel 7 dagen 30 gr. prednison?

Login of registreer om te reageren