Vuurwerk

23-12-2017 om 21:33 uur

Hooi allemaal,
De laatste dagen is mijn astma regelmatig geirriteerd. Vermoedelijk, de aanhoudende mist... Maar daardoor begin ik mij wel zorgen te maken over de aanstaande oud en nieuw feestjes. Met name het vuurwerk. Ieder jaar binnen opsluiten en hopen dat het niet al te veel rook is en het liefst een regenachtige dag... Het ene jaar gaat het beter dan het andere jaar. Ik ben wel benieuwd hoe andere met deze feestdag omgaan?

Login of registreer om te reageren
24-12-2017 om 21:32 uur

@Anouk8
Het lijkt me waarschijnlijk dat andere longpatiƫnten precies hetzelfde doen als jij. Ramen en deuren dichthouden en misschien preventief een extra pufje nemen. Niet alleen de kruitdamp zelf veroorzaakt de irritatie, maar ook de langer durende smog die volgt. Veel andere opties dan binnenblijven hebben de meesten van ons niet.

Login of registreer om te reageren
25-12-2017 om 08:26 uur

Medicatie omhoog, alles dichtvdus ook geen kiertjes meer en niemand gaat naar binnen of buiten.
Zo red ik het goed.
Denk er ook wel eens over om een pasr dagen weg te gaan rond oud en nieuw.... maar meestal werk ik dan

Login of registreer om te reageren
25-12-2017 om 08:27 uur

Oh, ik heb graag een frisse winterdag, ben ik zelf beter bij envwaait alle kruid makkelijker weg dan bij regen, dan blijft het meer hangen

Login of registreer om te reageren
25-12-2017 om 08:56 uur

Vind het ieder jaar lastig, ik sluit altijd alles af maar mijn jongste Zoon is gek op vuurwerk en ja die loopt in en uit en we wonen in een stad dus veel overlast en dat merk ik goed.. Dit jaar daarom gekozen om op vakantie te gaan met oud en nieuw, hoop er dan minder last van te hebben en we gaan lekker dagje uitwaaien op schiermonnikoog.

Login of registreer om te reageren
26-12-2017 om 08:32 uur

Angstig.

Ik gebruik dag en nacht Zuurstof,
het raam waar de Zuurstof motor staat,is altijd open,
ik durf het niet dicht te doen,

maar ben ook bang voor al die troep die door dat vuurwerk in de lucht komt.
word veel vuurwerk afgestoken hier.

lieve groetjes
roos48 :-h

Login of registreer om te reageren
26-12-2017 om 12:34 uur

Bedankt voor alle reacties. Medicatie omhoog zoals emsepems is nog een goede optie. Ik hoop in ieder geval voor iedereen dat het dit jaar mee valt!

Login of registreer om te reageren