Kortademigheid door maagbeschermers

31-12-2017 om 11:45 uur

Hallo allemaal, ik ben al heel lang niet meer op het forum geweest en misschien komt het vaker voorbij, maar wil toch graag even mijn verhaal doen. Ik had altijd al last van astma, maar begon in 2011 last te krijgen van ernstige kortademigheid. Iedereen zei "stress", want mijn dochter was ernstig ziek, ook mijn werkplek was veranderd waardoor ik veel last kreeg van luchtjes. In 2014 voor observatie naar Heideheuvel geweest maar die verwezen door naar een kliniek voor psychosomatiek waar ik een half jaar opgenomen ben geweest. Maar ik ging steeds verder achteruit. Veel duizeligheid, spierspasmes en -uitval, tintelingen, kan nog nauwelijks lopen. Inmiddels ook een gastric bypassoperatie gehad voor mijn overgewicht. Iemand wees me 2 maanden geleden er op dat mijn problemen kunnen komen door vit. B12 te kort. " Ja maar mijn waarden zijn toch goed". Ja, maar als je multivitaminen slikt kunnen je bloedwaarden goed lijken terwijl je toch een te kort hebt. Ik ben veel gaan opzoeken en lezen. Vanaf 2008 slikte ik maagbeschermers. Na 2 - 3 jaar kun je dan last krijgen van een vitamine b12 tekort(staat op huisarts en wetenschap). Daarnaast kan ook de gastric bypass daarvoor zorgen. Dus bij mij was het toen duidelijk (kijk voor de symptomen bij het b12 instituut). Jammer dat dit bij artsen nog niet erg bekend is, want het zou mij een hoop ellende hebben gescheeld en de gezondheidszorg een hoop kosten. Ik heb heel wat keren erg benauwd op de poli gezeten/in het ziekenhuis gelegen en dat ze de oorzaak niet konden vinden. Begin niet zomaar aan pillen! Laat het eerst testen. Bij een opnameprobleem helpen pillen niet (voldoende). Pff... een heel verhaal nog geworden, hoop dat het een beetje leesbaar is.

Login of registreer om te reageren