Chronische pleuritis

02-01-2018 om 12:16 uur

Na een ernstige longontsteking en werd diverse malen pleuravocht afgetapt waarbij mijn rechterlong droog kwam te staan.( erg pijnlijk )

Daarna kreeg ik pleuritis waar na enige tijd om onverklaarbare reden mijn pleuravocht dikker en dikker werd ( verdikte ) waardoor mijn long geremd wordt in zijn beweging en pijnlijk is aangezien de long aan het borstvlies blijft trekken.
Punctie wees geen bacterie of virus uit, longarts staat voor raadsel.
Longarts in Umc Utrecht , weer alle onderzoeken gehad; oorzaak en behandeling onbekend.
Voor eenieder een raadsel, maar voor mij neemt de pijn langzaam toe waardoor conditie op nul en gewichtstoename .
Binnen kort weer naar mijn longarts in Tilburg zoals gewoonlijk elke 2 maanden, maar er gebeurd helemaal niets meer, maar mijn long komt steeds vaster te zitten.
Eerlijk ik word er helemaal hopeloos van.
Waarom wordt er niet verder gezocht??
Hij zegt steeds weer: ik kan verder niets voor je doen!!
U begrijpt mijn vraag misschien wel:
Wat kan er nog meer gedaan worden zodat ik van de pijn af kom. Zelfs de pijnpoli geeft steeds zwaardere pijnstillers maar dat helpt niet.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
09-01-2018 om 10:58 uur

Bij een longontsteking kan een pleuritis ontstaan wat erg pijnlijk is. Je longvlies is net als je huid erg gevoelig. Het is goed dat u onder behandeling bent bij de pijnpoli hiervoor. Naast pijnstillers zijn er nog behandelingen zoals een TENS of lokale pijnblokkade. Dit is helaas niet iets wat zomaar overgaat. Zeker als na uitgebreid onderzoek geen duidelijke oorzaak is gevonden die aan te pakken is. Toch zie je vaak dat bij een pleuritis zonder duidelijke oorzaak de pijn en het pleuravocht na een paar weken/maanden weer afneemt. Hopelijk gebeurt dat bij u ook.

Met vriendelijke groet, Serge van Wolferen

Login of registreer om te reageren