meerdere longembolien

03-01-2018 om 19:23 uur

Zaterdag 30/12/2017 diagnose meerdere longembolie gekregen. Ik denk dat ik er vroeg bij was. Ik ben direct weer aan de bloedverdunners gegaan en merk nu al wat vooruitgang. Ik geef nog wel wat bloed op en ben uiteraard niet fit. Ik ben 50 jaar een redelijk geoefend toerfietser, doe aan high intensity training kickboxen en loop een beetje hard, kortom was best fit dacht ik. Wat is nu realistisch in het herstel ? Ik lees veel rust en voorzichtig aan maar als je dat nu in maximale hartslag kan verwoorden, waar moet ik dan aan denken ?
Iemand recente ervaring met zo'n traject ?

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 19:34 uur

Sport je normaal ook met een hartslagmeter en weet je wat voor jou normale waarden zijn?

Ik merk bij een astma exacerbatie dat mijn hartslag bij minder inspanning net zo hoog is als bij zwaardere inspanning in een fitte periode. Ik gebruik die hartslag dan als richtlijn en sport met een lagere intensiteit. Ook daalt mijn hartslag langzamer in rust dus houd ik langere pauzes tussendoor. Dat werkt voor mij heel goed.

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 19:39 uur

Nee, ik sport altijd op gevoel. Wanneer mijn lichaam stop zei dan deed ik wat rustiger aan. Moet nu dat moment zien te voorkomen.

Login of registreer om te reageren