Orff

07-01-2018 om 14:24 uur

Hallo,
Ik ben Orff, 67 gepensioneerd maatschappelijk werker, heb Copd3 , ben snel buiten adem, wil nog teveel tegelijk doen . Als ik met andere mensen praat heb ik snel het gevoel dat ik zeur. Acceptatie van achteruitgang vind ik moeilijk.
Grt. Orff

Login of registreer om te reageren
07-01-2018 om 14:35 uur

Welkom hier Orff,begrijpelijk dat je meer wilt dan dat je lichaam aan kan.
Dat is misschien wel het moeilijkste deel om te accepteren, omdat je ook weet het komt niet meer terug en gaat niet over.
Je bent dan steeds opnieuw een stukje afscheid aan het nemen van de dingen die niet meer kunnen, ik heb het daar ook moeilijk mee gehad.
Heb zelf copd 4 zit een beetje op de grens van 3/4 en ben 54 jaar.
Bij mij kwam opeens de ommekeer dat ik meer ging kijken wat ik nog wel kon ipv wat niet meer en dat voelde een stuk beter en lichter.
Alleen lukt het niet elke dag, ligt eraan hoe het koppie staat maar elke keer opnieuw probeer ik andersom te denken.
Moeilijk blijft het, vooral de dagen dat je amper naar buiten kunt dan voelt het zwaar.
Vroeger wandelden wij zo een 2 uur weg, nu met rolstoel erbij loop ik misschien maar 20 minuten met veel pauzes en dan denk ik toch:ik heb het weer geflikt :)
Sterkte en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
08-01-2018 om 21:06 uur

Dag Orff,
Ik ben een vrouw van 68, heb 40 % longvolume en ben van febr tot half april 10 weken in Hilversum in klinische Longrevalidatie geweest.
Heb daar zoveel geleerd,vooral juist adem te halen, en raad je aan je longarts te vragen of dat niet ook iets voor jou is!
Ik functioneer weer prima, lijk herboren, sport, doe yoga, fiets, ga om de week naar sauna waar vooral zoutbad en zoutgrot sauna wonderen doen.
Wel moet ik zeggen dat ik gelezen had over CBD olie. En jawel dat doet ook wonderen. Blauwe lekken die spontaan ontstonden, zijn verdwenen. Hoge bloeddruk is omlaag. Al met al de Nebulizer starter set ( is een vernevelaar)van dutch healing met CBD olie doet bij mij wonderen.
Ik hoop dat ik je met deze mededeling een dienst bewijs.
Beterschap, mocht je nog iets willen vragen, dan sta ik je graag te woord.

Login of registreer om te reageren