Longontsteking en herstel.

08-01-2018 om 08:22 uur

Na 2 kuren AB en prednison zijn de klachten niet weg en blijf hoesten .
Duurt intussen 5 weken en voel me totaal niet fit.
Wie herkend dit?

Login of registreer om te reageren
08-01-2018 om 08:55 uur

Ik heb mijn energie na 7 weken nog niet terug.
Hoesten doe ik bijna niet, maar heel gauw benauwd en moe

Login of registreer om te reageren
08-01-2018 om 09:18 uur

Ik hoest ook bijna niet, maar nog steeds regelmatig benauwd en erg moe.
Bij mij is het nu ongeveer 9 weken geleden.

Sterkte
Boemer

Login of registreer om te reageren
08-01-2018 om 11:59 uur

Heel herkenbaar het duurt soms echt lang voor je helemaal opknapt. Weet niet hoe oud je bent, maar hoe ouder je wordt hoe langer de tijd is dat je nodig hebt om weer op te knappen.

Mijn eigen ervaring is ook dat ik bij elke longontsteking iets inlever en dat komt ook nooit meer terug. Het is gewoon hard werken als je een longziekte hebt en na een longontsteking helemaal.

Sterkte.

Login of registreer om te reageren
08-01-2018 om 15:56 uur

dank voor de reacties ik ben 67 jaar en het klopt dat je in gaat leveren en het herstel lang duurt.Maar je wilt zo graag toch!

Login of registreer om te reageren
10-01-2018 om 10:45 uur

Hoi Marcus en Teus,

Ik ben net 52 geworden en tot 1,5 jaar geleden mankeerde ik nog niets en liep elke week 3x 9 km hard op de loopband of een hiit training op de crosstrainer.

Sinds vorig jaar bekent met Acos en inmiddels de eerste longontsteking gehad.

Mijn leefstijl geheel omgegooid, mijn werk verloren en probeer te doen wat ik kan om zo gezond mogelijk te leven, maar het is enorm zwaar.

Hoop dat het dit jaar wat makkelijker gaat.

Login of registreer om te reageren
14-01-2018 om 15:36 uur

Ik heb in november longontsteking gehad. En kreeg daar oudjaarsdag de griep overheen. Ook 1 antibioticakuur en twee prdenisonkeuren gehad. Volgens de huisarts moet ik het wel enkele weken de tijd geven. En voldoende rust geven. Dus kan best even duren. Ik merk ook dat mijn hartslag erg veranderlijk is op dit moment zo is hij 74 slagen per min terwijl een uur later zomaar 111 kan zijn. Is dit bij meerdere van jullie zo tijdens ziekte. Gr rita en voor ieder die ziek is beterschap

Login of registreer om te reageren
14-01-2018 om 19:35 uur

Dat kan zeker vergeet niet dat je hart ook harder moet werken om te helpen herstellen.
Wat kan het lang duren het herstel,nog steeds heb ik klachten en ga morgen weer terug naar huisarts of naar longarts.Sterkte allemaal

Login of registreer om te reageren
16-04-2023 om 22:29 uur

Ik ben 52 jaar en voor zover ik weet verder gezond en heb voor het eerst in mijn leven een longontsteking gehad. Ik ben nu herstellende. Werd 4 weken geleden ziek, kreeg antibiotica, sloeg niet aan en daarna andere antibiotica en prednison. Nu gaat het beter, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje overdonderd. Ik zag het niet aankomen en het gaf mij het gevoel dat ik “uitgeschakeld” ben. Ik voelde mij echt erg ziek. Ik heb vorig jaar juli ook erge Corona gehad, maar ik was nu veel zieker.

Ben blij dat ik nu weer opknap van de benauwdheid. Nu zit ik in het volgende traject en probeer te ontdekken hoe het met mijn energie zit. Ik voel me erg zwak, vooral in de ochtend. Ik slaap nog iedere middag zo’n 3 uur en ‘S avonds voel ik mij iets beter. Morgen een gesprek met mijn werkgever om te kijken of ik weer iets kan opbouwen. Ik zie daar wel tegenop omdat ik ook nog niet in staat ben de dagelijkse dingen thuis te doen.

Als ik teveel doe dan ga ik hoesten (ik heb ook nog slijm wat een beetje vastzit), krijg spierpijn en ook pijn in mijn gezicht en een afwezig gevoel/moe.

Ik vraag me ook af of het nog zinvol kan zijn om een bloedonderzoek te laten doen, om te kijken of er nog andere zaken kunnen zijn waarom ik nog zo moe ben.

Nou ja een lang bericht, maar ik had behoefte om dit even te delen. Ik ben nogal geschrokken van alles.

Groeten Samantha

 

Login of registreer om te reageren