astma niet behandelen

10-01-2018 om 09:37 uur

Goedemorgen,
Na een leven lang last te hebben van allergie is een jaar geleden door de longarts astma vastgesteld. Ongetwijfeld een lichte vorm gezien de weinige last die ik er van heb.
Ik ben nu na een jaar gebruik van Foster Nexthaler gestopt.(longwaarden waren na gebruik van circa drie maanden al sterk verbeterd)
Nu ben ik in overleg met de huisarts gestopt,met name vanwege optredende hartritmestoornissen en slijmvorming in de luchtpijp en als gevolg daarvan veel kuchen.
Ik ben nu 68.
[b]Mijn vraag is of het nu niet behandelen van deze (lichte ) vorm van astma op termijn nadelige gevolgen kan hebben?
Zelf dacht ik aan een voortzetting van medicijngebruik zonder de luchtwegverwijderaar,die blijkbaar de oorzaak is van met name de hartritmestoornissen en dus alleen met een ontstekingbestrijder.
Ik hoor graag

Login of registreer om te reageren
13-03-2018 om 19:22 uur

Vraag eens aan je huisarts of er een luchtweg verwijderaar is waar je niet op reageert qua slijmvorming

Login of registreer om te reageren
19-07-2018 om 22:08 uur

Dag Moustiek,

Ik had dezelfde problemen met de Foster Nexthaler (ik ben 28): enorm verhoogde hartslag en slijmvorming/hoesten. De verhoogde hartslag is inderdaad een bijwerking van luchtwegverwijder. De slijmvorming en irritatie waren bij mij een gevolg van de korreligheid van het poeder.

Ik heb nu een losse ontstekingsremmer (beclometason) en een luchtwegverwijder (ipratroprium), beide in aerosol-vorm. Geen last meer van die vervelende bijwerkingen, want ipratropium geeft me geen hartkloppingen. Ik werd er wel de eerste paar keer schor van, maar dat had ik er voor over :P

Ik hoop dat je inmiddels met je eigen artsen een soortgelijke oplossing hebt gevonden. Niet behandelen lijkt me sowieso niet comfortabel, en als ik je bericht zo lees had je wel baat bij de medicatie.

Login of registreer om te reageren
20-07-2018 om 06:56 uur

Ook ik reageer slecht op foster met hartkloppingen en veel slijmproducie en ik werd heel erg hees, ik gebruik daarom seretide aerosol en dat gaat prima. Wellicht kan je samen met je huisarts of longarts zoeken naar een medicijn die voor jou geen vervelende bijwerkingen hebben. Stoppen met medicatie lijkt mij niet echt slim aangezien de klachten dan terug kunnen komen.

Login of registreer om te reageren