hallo allemaal

10-01-2018 om 19:44 uur

hoi ik ben rita 54 jaar, ik heb hier de laatste jaren vaak een bezoek gebracht dit omdat mijn inmiddels overleden moeder copd had. inmiddels tob ik ook met longproblemen. ik probeer mijn conditie zo goed mogelijk op peil te houden. dit doe ik op het moment vooral door veel te wandelen. ik hoop hier veel wijsheid op te doen.
voor nu wens ik iedereen een fijne avond toe
gr rita

Login of registreer om te reageren
10-01-2018 om 19:55 uur

Welkom hier Rita1963, er is hier veel te lezen aan informatie.
Heb jezelf ook copd of nog geen diagnose? Verdrietig dat je moeder overleden is aan copd en vooral ook dat je nu zelf klachten hebt.
Ik kom uit hetzelfde bouwjaar, 1963, was een goed jaar :)
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 06:04 uur

Inderdaad een mooi bouwjaar Jolien. De longfunctietest wijst uit copd en symptomen van astma in lichte mate. Ik sta onder controle bij de huisarts en de lv van de huisarts. Heb aangegeven even nog niet doorgestuurd te worden naar longarts. Heb alle gebeurtenissen met mijn moeder nog op mijn netvlies liggen. Daar hebben ze gelukkig alle begrip voor.
Gr rita

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 09:49 uur

Hoi Rita1963,

Welkom op dit forum en hoop dat je, net als ik, een hoop hebt aan dit forum.

Ik zelf ben 2 bouwjaren later haha, maar heb sinds afgelopen jaar de diagnose Acos(astma, copd overlap syndroom) en is derhalve moeilijk onder controle te krijgen, maar wandelen/bewegen is echt een pre met deze aandoeningen, maar het is wel een opgave en voor sommige mensen een hel, dat besef ik mij terdege.

Sterkte

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 10:18 uur

Ja ik snap dat goed dat je even niet doorgestuurd wil worden, ook ik heb mijn moeder verloren aan copd, maar ik liep toen zelf ook al bij de longarts.
Het was toen ook best moeilijk vooral bij een zkhs opname, dan dacht ik altijd zo ging het ook bij mijn moeder elke keer maar gelukkig is er nu weer meer kennis en ik ga er anders mee om als mijn moeder toen.
Vooral als het nog maar kort geleden is dan heeft het tijd nodig.
Groetjes en sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren