Prednison

11-01-2018 om 11:56 uur

Hoi misschien een hele rare vraag. Voor het eerst een prednison kuur 30mg 5dagen gekregen. Nu dag vier merk ik pas iets verbetering. Wel lijkt het of dat ik veel meer slijm kwijt raak nu. Is dit normaal met prednison? En werkt prednison ook nog enige dagen na? Of is het na de inname van dag vijf ook klaar.
Hoop dat ik duidelijk genoeg ben gr rita

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 11:59 uur

Helemaal normasl, en ja, prednisolon werkt no na. Geef jezeld rust en tijd om te herstellen

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 12:47 uur

Dank je voor je snelle antwoord. Ik vindt het erg vreemd omdat iedereen het een paardenmiddel noemt. Had ik dus de verkeerde verwachting erbij

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 13:08 uur

Ze zeiden laatst tegen mij dat prednison nog 6 wkn doorwerkt.

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 14:03 uur

Het wordt ook vaak een paardenmiddel genoemd omdat het vooral een middel is wat zorgt dat het je oppept lichamelijk, soms duurt het echt wat langer voordat het werkt en er is indd een lange nawerking.
Vaak als je stopt na een lange kuur van 8 a 10 dagen krijg je ook echt even een inkakker, ik ben na de kuur altijd erg moe maar das bij iedereen anders.

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 14:11 uur

Dan kan ik dus nog even afwachten. Ik heb begin december een longontsteking gehad en deze was naar 5 dagen op zijn retour. Op oudjaarsdag een griep te pakken en daar meer hinder van. Vandaar dus nu prednison. Antibiotica was niet nodig ontstekingswaarde 31. Vindt alleen weer zo jammer werk de hele zomer aan het verbeteren van conditie. En dan in de winter brokkelt het zo weer af. Hoop snel weer in mijn oude doen terug te zijn. Gr

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 14:36 uur

Het is ook vervelend, het is elke keer weer opnieuw beginnen om je conditie op te bouwen.
Er moet wel echt vooruitgang in zitten door de prednison anders gewoon terug naar de huisarts, soms zijn er meerdere dagen prednison nodig, 5 is een vrij korte kuur, ik moet vaak 8 tot 10 dagen maar liever 5 natuurlijk.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 13:18 uur

Hoi
Vandaag contact gehad met huisarts. Twee pillen prednison erbij gekregen. Dit omdat het na dag vier pas aan begint te slaan. Dus nu i.p.v 5 dagen zeven. En de mededeling om het even een paar weken de tijd te geven. En rustig aan te doen. Langzaam weer de conditie opbouwen dus
Fijn weekend allemaal
Gr rita

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 13:24 uur

Ja soms is iets langer prednison beter, ik vind 5 dagen ook erg kort, he tis niet fijn maar als je dan toch prednison nodig hebt dan liever maar gelijk goed zodat t aanslaat.
Zeker rustig aan doen, je lichaam moet hard werken om te herstellen.
Sterkte en fijn weekend, Jolien

Login of registreer om te reageren
15-01-2018 om 11:31 uur

Ik zit zelf nu ook voor het eerst aan een 30 mg prednison kuur voor 5 dagen plus nog antibiotica erbij. Sloeg bij mij ook laat aan helaas. Morgen moet ik terug naar de huisarts, ben benieuwd! Hoop dat het bij jou ondertussen wel weer beter gaat nu! beterschap :)

Login of registreer om te reageren