en weer terug (helaas)

11-01-2018 om 12:25 uur

Na wat jaren van afwezigheid ben ik weer terug....... Helaas kon ik niet meer inloggen onder mijn oude naam (Natasja12), dan maar een nieuwe aangemaakt.
het ging al die jaren op wat kleine aanvallen van mijn astma na goed. Alles was onder controle. Heel fijn. helaas wil het de laatste tijd niet meer zo lukken. (Balen!).
Net na de Sinterklaas weer begonnen met hoesten en flink benauwd zijn. Met de huisarts heb ik de afspraak dat ik het 1 week aankijk. Daarna mag ik komen. Netjes gedaan. Helaas lukte het niet zelf om er uit te komen. klachten werden erger. 's nachts niet of bijna niet slapen door het vele hoesten. Werken werd moeilijker. Uiteindelijk maar de huisarts opgebeld. Laten luisteren, werd ze een beetje boos. Waarom ik niet eerder aan de bel had getrokken....... Het was niet goed. als ik een dag langer had gewacht had ik naar het ziekenhuis gemogen. oei. Naar huis met antibiotica Prednison en het advies nu toch thuis te blijven. En dat net in de twee mooiste maanden van school. de kersttijd... Alles gemist helaas. In de vakantie zei mijn vader:"is het niet weer eens tijd om de huisarts op te bellen????"volgens mij gaat het niet goed. OK. kon snel terecht en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis voor foto's, bloedonderzoek en een CT scan van mijn bijholtes. Morgen krijg ik de uitslag. eerder was helaas niet mogelijk. Ben inmiddels wel weer aan het werk, maar het blijft vermoeiend. Nog steeds benauwd en veel hoesten. Hoest veel troep op.
Het duurt nu wel erg lang. 2x per dag gebruik ik Seretide, en 4-5x per dag Ventolin (dubbele puf). Ik hoop dat ik een verwijzing naar mijn longarts kan krijgen. Ik ben het zat. Duurt nu wel weer erg lang.......

Login of registreer om te reageren
15-01-2018 om 06:44 uur

Hallo Rita, helaas nog niet goed. Afgelopen vrijdag weer bij de huisarts geweest en weer Prednison voor een week gekregen. Rot weekend gehad, veel hoesten en benauwd. Vrijdag heb ik ook weer bloed laten prikken. Vanmiddag kan ik bellen voor de uitslag. Afhankelijk van mijn CRP waardes krijg ik weer een antibiotica kuur. Hoop dat de waardes goed zijn en dat dat dus niet hoeft. Half december al gehad. Maar goed. Als het nodig is.... En Vrijdag mag ik eindelijk naar de longarts.

Login of registreer om te reageren
16-01-2018 om 16:36 uur

hoi Natasjas. hopelijk doet de prednison zijn werk, beterschap en laat je even weten wat de longarts heeft gezegd
gr rita

Login of registreer om te reageren
19-01-2018 om 15:00 uur

Vanmorgen dus terug naar de longarts. Was inderdaad lang geleden. 2011. het blijkt nu een zware en hardnekkige bronchitis te zijn met extra astma aanvallen tot gevolg. Ik heb er Alvesco bij gekregen. naast de Seretide en Ventolin die ik al gebruik. Maandag ochtend moet ik terug komen voor een longfunctie onderzoek. Fijn dat er zo snel een plekje was.

Login of registreer om te reageren
23-01-2018 om 18:53 uur

Longfunctie zat op het zelfde niveau als in 2011. Niet 100% maar ook niet slecht. Nog steeds erg benauwd en veel hoesten. Zeer vermoeiend.
Hierna toch even naar school ivm met een studie dag. Maar dat had ik beter niet kunnen doen. Kapot naar huis en afgestraft met twee extra aanvallen in de avond.
Vandaag naar de bedrijfsarts op mijn initiatief. Hele aardige man met humor! hij vroeg waarom ik naar hem was toegekomen. Ik kreeg toen een zeer zware hoestbui. "zo je hebt het probleem zo te horen gelijk op tafel gegooid"........ Heerlijk toch. Rustig gesprek gehad. Ik blijf nu dus de komende 2 a 3 weken thuis. en op 14 februari weer terug naar hem. Naar mijn lichaam luisteren!!!! en de medicijnen de tijd geven om te gaan werken. Mocht het volgende week niet beter gaan, weer contact met de huisarts opnemen voor waarschijnlijk toch een nieuwe Prednison kuur.
Over 6 weken naar de longverpleegkundige in het ziekenhuis en over 3 maanden terug voor gesprek met de longarts en een nieuwe longfunctie test.

Login of registreer om te reageren