Visolie gunstig bij inspannings astma?

11-01-2018 om 14:41 uur

Alhoewel ik vanaf mn jeugd aktief sport heb ik sinds 4 tot 5 jaren al last van inspannings astma.
Iedere keer als ik hardloop is het net alsof mijn bovenste lucht wegen vollopen met vocht en door irritaties in diezelfde bovenste luchtwegen moet ik zo hard en vaak hoesten dat m'n longen er haast 'uit branden' en helaas op moet geven.

Ook in een eigen gecreƫerde geklimatiseerde sportruimte, en ondanks dat de longarts heeft mij aangeraden een half uur voor t hardlopen extra te puffen, wat wel enige verbetering geeft, moet ik het toch weer snel opgeven.

Nu slik ik sinds enkele weken visolie dragees en lijken mijn klachten bij hardlopen te verdwijnen en kan ik gewoon n half uur extra rennen zonder die vervelende klachten.
Ook de avonden na t diner kom ik weer zonder al te veel klachten door.

Heeft iemand ervaring met visolie in combinatie met astma en/of inspanningsastma...
Of is 't toch een "dream on" gedachtenspinsel wat door andere factoren veroorzaakt wordt en dientengevolge verbetering geeft?

Greetz Jazz

Login of registreer om te reageren
20-01-2018 om 22:11 uur

Ik denk dat dit niet onlogisch is, ben zelf even benieuwd naar andere reacties

Login of registreer om te reageren
21-01-2018 om 14:17 uur

Ik heb ook (inspannings)astma. Ik eet wel vaker makreel in zonnebloemolie en heb geen ervaring met visolie dragees. Ik heb geen idee, of de makreel in zonnebloemolie verbetering bij mij gebracht heeft. Het heeft nu mijn aandacht. Dank voor het delen van je ervaring.

Login of registreer om te reageren