ct scan

13-01-2018 om 18:28 uur

Mijn longarts wil een ct scan laten maken van mijn longen, ik vraag me alleen af waarom.
Ik moet hem as maandag al laten maken en woensdag moet ik terug naar mijn longarts.

Ik heb ernstige instabiele allergische astma met erg veel exacerbatie waarbij ziekenhuisopnames nodig zijn. Iedere keer worden er rontenfoto's gemaakt maar daar heb ik nooit iets negatiefs over gehoord. Dus ik snap niet zo goed waarom de longarts een ct scan wil laten maken.
Nu maak ik me er best wel heel druk obver, ik heb nog nooit van mijn leven gerookt dus copd zal ik toch wel niet hebben hoop ik.

Ik heb namelijk (gegrond of ongegrond?) de angst ooit copd te krijgen door die vele astma aanvallen

Login of registreer om te reageren
20-02-2018 om 20:55 uur

Ik zou het zeker doen connla, op een röntgenfoto zien ze hele andere dingen dan op een CT-scan.

Doordat een tijdje geleden mijn bloedwaardes sterk waren veranderd in een hele korte tijd dachten ze dat ik mogelijk een longembolie had, ze hebben toen ook meteen een CT gemaakt om dit te controleren, dit is niet te zien op een röntgenfoto. Gelukkig had ik geen embolie, maar hebben ze wel andere dingen kunnen zien in mijn longen.

Login of registreer om te reageren