lotgenoten contact

13-01-2018 om 20:08 uur

Al jaren copd maar verwaarloost en nu 5 jaar geleden gelaryngectomeerd en dacht dat copd daarna een stuk minder zou zijn ( ja in het begin ) nu al een aantal keren longrevalidatie gehad maar mijn probleem is dat de saturatie bij inspanning erg snel onder de 90 gaat komen en daardoor weer problemen krijg met het ademen....Probleem aangekaart maar er is weinig ervaring mee en misschien dat hier ook lotgenoten zitten die tegen dezelfde problemen aanlopen

Login of registreer om te reageren
13-01-2018 om 21:07 uur

Ha zoefzoef
Heb 4jaar geleden te horen gekregen dat ik copd 4 heb
In het begin ging het nog wel maar met inspanning kwam ik op 85 van de saturatie dus dat is best laag
Me longarts heeft me sinds verleden jaar februari op de zuurstof gezet
Het is wel iets beter maar met inspanning moet je toch op blijven letten zodat je niet gaat verkrampen

Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
18-01-2018 om 08:56 uur

Even een schrik voor mij. Ik heb sinds kort een saturatiemeter en nam hem mee naar mijn vrijwilligerswerk, waar ik op de E-bike heen ga. Hij zakte naar 67 en daar ben ik erg van geschrokken. Zo te horen kan ik daar geen verandering meer inbrengen. Zou het dan toch zuurstof worden??? Het zijn allemaal drempels waar ik overheen moet.

Login of registreer om te reageren
18-01-2018 om 08:59 uur

Zoefzoef,

Wat is gelaryngectomeerd?????

Login of registreer om te reageren
18-01-2018 om 09:05 uur

@Bogiz,veel saturariemeters doen het niet optimaal, als je fietst beweeg je veel je hand en dan de kou erop werkt ook niet mee, nagellak kan ook andere waardes aangeven.
Bij de longarts kun je evt een looptest doen met saturatiemeting of fietstest binnen, daar zou ik dan op vertrouwen,daar hebben ze ook de juiste meters.
Ze passen erg op met zuurstof geven bij copd,dus daar gaat een heel traject aan vooraf.
Zuurstof kan soms meer kwaad doen.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
18-01-2018 om 10:37 uur

Dank je wel voor je reactie en mij is ook verteld als je er aan begint je er ook nooit meer af komt ....

Login of registreer om te reageren
18-01-2018 om 10:39 uur

Gelaryngectomeerd kan je beter even op Google opzoeken maar in het kort ( strottenhoofd verwijderd ivm kanker bij mij op de stembanden)en praten door een spraakknopje in je hals

Login of registreer om te reageren