Bijwerkingen Incruse?

14-01-2018 om 15:11 uur

Na een recente opname op de longafdeling heb ik de langwerkende luchtwegverwijder Incruse erbij gekregen. Een mogelijke bijwerking is een snelle hartslag (tachycardie) waar ik vanwege mijn hartspierziekte niet op zit te wachten. Ik gebruik het inmiddels 1,5 week. Sinds een paar dagen veel meer last van snelle hartslag. Ik vroeg me af of, als het te maken heeft met de Incruse, dit niet meteen zou zijn gebeurd óf dat je zo'n mogelijke bijwerking kan opbouwen.
Ik heb vrijdag de vraag aan de apotheker gesteld die me kort antwoordde, zonder raadpleging bijsluiter van Incruse of Farmacotherapeutisch Kompas, dat het geen invloed op de hartslag heeft. Het komt alleen in de longen, niet in het bloed. .... (?)
Ventolin (salbutamol) is niet geschikt voor mij. In het ziekenhuis resulteerde vernevelen met combivent in een hartslag op van 140 bpm in rust.
Ik heb het antwoord van de apotheker (voor mij een nieuw gezicht) aanhoord maar ik vind het een raar antwoord.
Graag zou ik ervaringen lezen over Incruse.

Login of registreer om te reageren
14-01-2018 om 21:44 uur

Snellere hartslag e/o hartritmestoornissen staan wel degelijk bij de bijwerkingen vermeld.
Waarschuw uw arts, staat er bij, dus dat zou ik dan maar doen meid.
Gaat het afgezien daarvan, wel weer wat beter met je?

Login of registreer om te reageren
15-01-2018 om 06:10 uur

Hoi Thirza, ik weet dat het een snelle hartslag kan veroorzaken maar vraag me af of dat ook pas na ruim een week kan optreden.
Ik heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, afgelopen week nog veel op bed. Weinig energie. Maar ik start vandaag weer met fysio obv therapeut. Ik hoop weer wat conditie op te bouwen.
Hoe gaat het met jou?

Login of registreer om te reageren