hyper reactieve bronchien

16-01-2018 om 12:34 uur

Ik ben een beetje ten einde raad. Ik loop al een tijd met klachten als benauwdheid verkoudheid en nu ook zwaar hoesten. Onderhouds medicatie is Oxis, Salbutamol en montelukas en ventolin zo nodig. Na een vakantie in Italie besmet geraakt met het Griepvirus B. Volgens de arts kan dit heel lang duren en ben nu al voor de 2x in een paar maanden aan de prednison voor 10 dagen a 40 mg. Ik maak me wel zorgen dat ik zo gevoelig ben. Valt hier niet iets anders aan te doen. want straks komen de pollen weer dan is het eind ervan zoek. Graag hoor ik of er desnoods op het alternatieve vlak nog iets te doen is want ik ben nu een wandelende medicijnkast.

Login of registreer om te reageren
16-01-2018 om 12:52 uur

Waarom gebruik je geen ontstekingsremmende puf?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
24-01-2018 om 08:12 uur

Er ontbreken eigenlijk wat gegevens in uw vraag om die goed te kunnen beantwoorden. Wat is de diagnose waarvoor u de pufjes gebruikt? Als ik even aanneem dat het astma is, met een pollenallergie. Dan ontbreekt een ontstekingsremmer in de inhalatie medicatie. Dit is de basis van de behandeling van astma. Ipv oxis zou u dan symbicort kunnen gebruiken. De verbetering van de ontstekingsremmer komt na 4-6 weken. Daarnaast kunt u een ontstekingsremmende neusspray gaan gebruiken tegen de hooikoortsklachten en een antihistamine tablet. Ik heb geen adviezen voor u op het alternatieve vlak. Hopelijk gaat het weer beter met u en heeft u geen prednison kuren meer nodig.

Met vriendelijke groet,
Serge van Wolferen

Login of registreer om te reageren