magneten

16-01-2018 om 16:56 uur

Ik heb longemfyseem en astma en ben dus vaker benauwd. Nu heb ik een aantal jaren geleden kennisgemaakt met magneten. Nu ik eentje draag aan een ketting en een magneetarmband in mijn beha lijkt de benauwdheid niet zo snel op te treden en vind ik snel ontspanning bij een benauwdheid wanneer ik de magneetarmband weer ter hoogte van de onderkant van de borstkas houd (als ik hem even was vergeten te dragen in de bh). De benauwdheid gaat dan snel over. Ook slaap ik met de armband in mijn bed, dicht bij de borstkas.
Ik vraag me af, waar die magneten nu zo goed op werken: het hart, de longen, de spieren, de maag...? Maar dat ze werken! staat voor mij als een paal boven water!

Login of registreer om te reageren
16-01-2018 om 20:07 uur

@Anita2
Leidingwater magnetiseren werd ooit als onzin beschouwd, totdat bleek dat waterleidingbedrijven magneten bij de watermeter begonnen te plaatsen. Eén van de aangetoonde effecten is dat kalkdeeltjes minder snel neerslaan, waardoor het drinkwater “zachter” wordt. Dus magnetisme doet wel degelijk aantoonbaar “iets” positiefs. Als jij er baat bij hebt, prima.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
24-01-2018 om 07:46 uur

Beste Anita

Er is zover ik weet geen onderzoek over het effect van magneten op kortademigheid, astma en emfyseem. Ik zou u niet kunnen vertellen hoe het zou moeten werken. Als het voor u werkt is het prima. Er is veel in de geneeskunde waarvan we niet weten hoe het werkt en we nog niet begrijpen.

Met vriendelijke groet, Serge van Wolferen

Login of registreer om te reageren