Accepteren dat je astma hebt.....

21-01-2018 om 13:28 uur

Hallo allemaal,
Ik heb me net hier op t forum voorgesteld en heb meteen een vraag....

Sinds vorig jaar weet ik dat ik astma heb, maar de gevolgen drongen toen nog niet zo tot me door doordat na goede en veel medicatie ik er eigenlijk niet zo veel van merkte.
Nu ben ik sinds begin dec weer aan het kwakkelen; heb 2 pred kuren gehad ben nu met mn 2e ab kuur bezig en heb een andere puf gekregen van de longarts.

Heb de laatste dagen veel gelezen hier op dit forum en MAN wat is dat confronterend!

Login of registreer om te reageren
08-02-2018 om 21:02 uur

Hai dvR

Heel
Herkenbaar... ik loop zelf al 16 jaar met astmatische klachten en laatste jaren steeds ontstekingen AB kuren en prednison kuren etc. Merk ook dat het heel
Levensbepalend begint te worden en dat alles niet meer ‘zomaar ff kan’ omdat je sneller moe bent door al die dipjes in je gezondheid steeds.... werk jij? En hoe gaat dat?

Login of registreer om te reageren
09-02-2018 om 11:19 uur

DvR, besef dat de meeste mensen oo dit forum een ernstihge vorm van astma hebben. De meeste mensen met astma hebben een normaak leven met af en tie een dip.

Login of registreer om te reageren
12-02-2018 om 22:50 uur

Beste DVR,
Ik heb jaren lang prima kunnen functioneren met m'n astma, zonder beperkingen. Dat is bij de meeste astma patiënten zo

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
18-02-2018 om 19:34 uur

Beste DVR,

In het begin van mijn astma periode kon ik nog tegen rokers en werkte ik nog in de slachthuis van VION.
Maar nu 8 jaar later ben ik

Login of registreer om te reageren
18-02-2018 om 19:43 uur

100% afgekeurd en zit nu in de IVA. En sinds deze periode ben ik ook niet meer ziek geweest terwijl toen ik nog werkte gemiddeld 4 mnd ziek was.
Accepteren is een golf beweging de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Maar na 10 jaar astma blijft het voor mij toch een dingetje.
Omdat ik altijd tegen mijn grenzen kom bij wat ik doe.

Wens je veel sterkte en gezondheid toe.

Login of registreer om te reageren
13-03-2018 om 18:18 uur

Accepteren dat je astma hebt is voor de ene makkelijker dan voor een ander, heb zelf al meer dan 50 jaar astma en kan er aardig goed mee omgaan.
De ene keer is het makkelijker dan de andere, maar dat hebben de meeste van ons denk ik.

Login of registreer om te reageren
14-03-2018 om 14:11 uur

Ik heb het sinds eind oktober 2017 en loop sinds eind november bij een longarts. Het accepteren vind ik echt nog heel lastig. Ik herken dat het erg confronterend is om sommige dingen te lezen en gelukkig soms ook bruikbare tips:)

Login of registreer om te reageren