KeesB

22-01-2018 om 11:54 uur

Hoest al maanden slijm op. Dan weer wit, dan weer geelgroen, dan weer donkerbeige. Heb al 3 x een kuur gehad van Pretnisolon. Ook is er 2 x een longfoto gemaakt waarop niets te zien is. Sputum ingeleverd en bloed afgenomen, maar niets te zien. Gebruik wel inhalers voor de longen. Dit zijn: Salbutamol (Max 6 x 2 puffen per dag) en Beclometasondipropionaat formoterolfumaraatdihydraat ( 2 x 2 puffen per dag). Voel me een beetje moedeloos, want ik hoest me de hele dag krom. Ook als ik wil gaan slapen gaat dat moeilijk omdat ik dan mijzelf constant hoor piepen en hijgen. Midden in de nacht schiet ik overeind en hoest me weer krom, met veel slijm. Ik moet dan Salbutamol gebruiken. Overdag ben ik vaak heel erg moe en val ik vaak in slaap. Durf eigenlijk niet meer naar de dokter, want men zegt dat ze toch niets kunnen vinden. Wat nu te doen ?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
07-02-2018 om 15:32 uur

Beste Kees

Ik weet niet wat uw diagnose is, maar de klachten zijn duidelijk niet onder controle. Er is ruimte voor verbetering van de behandeling. Hiervoor is het prima om opnieuw naar uw dokter te gaan. Voel u niet bezwaard om opnieuw uw klachten met de dokter te bespreken en te kijken of er wat aan gedaan kan worden.

Met vriendelijke groet

Serge van Wolferen

Login of registreer om te reageren