longaanval-luchtweginfectie

01-02-2018 om 16:13 uur

hallo ik heb nu binnen 2 maanden weer een longaanval nu heb ik het voelen aankomen en heb snel aan de bel getrokken wat ik de vorige keer had omdat ik het toen pardoes kreeg. maar wat is nu het verschil tussen een longaanval of luchtweginfectie

Login of registreer om te reageren
02-02-2018 om 06:18 uur

Een longaanval kan een luchtweginfectie als oorzaak hebben maar ook iets anders en niet elke luchtweginfectie veroorzaakt (als het goed is) een longaanval.

Login of registreer om te reageren
25-02-2018 om 12:13 uur

Ben al vanaf december aan het sukkelen met mijn gezondheid.
Heb al 3 prednisonkuren en daarbij de laatste keer ook nog een antibiotica kuur gehad.
Afgelopen woensdag gezond verklaard en vanaf vrijdag begint de ellende overnieuw.
Baal hier van dus morgen weer ff naar de longen laten luisteren.

Login of registreer om te reageren
25-02-2018 om 12:56 uur

Wat is een longaanval? Welke klachten horen daarbij?

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 15:41 uur

een longaanval heb ik begrepen is een plotselinge verergering van copd als je geluk hebt voel je het aankomen de 1e keer heb ik het niet gevoeld en heb ik een week in het ziekenhuis gelegen de laatste keer zei mijn hulp u piept ook goed en ik had het ook benauwder dan anders dus toen wel naar de arts en aan de prednison

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 15:59 uur

dan heb ik mogelijk ook longaanvallen gehad, maar wist ik niet dat dat een longaanval was. Moet je je dan laten onderzoeken en wordt dan standaard prednison voorgeschreven?

Login of registreer om te reageren
01-03-2018 om 20:35 uur

Hier t zelfde ook al vanaf december veel minder lucht .ben al moe als ik naar t toilet ben geweest en piepen doe ik ook voor die tijd nooit last van gehad .heb copd 3 en longinhoud 45 heb afgelopen junie nog met een longontsteking in t ziekenhuis gelegen met een bacterie sinds die tijd is t verergerd ben heel moe

Login of registreer om te reageren