Zeer benauwd na griep

08-02-2018 om 09:42 uur

Hallo, ik heb net zoals honderduizenden andere griep gehad.Bij mij heeft dat zulke benauwdheidsklachten gegeven dat ik het gevoel heb maar niet op adem te komen.Gebruik ventolin, serevent en pulmucort en montelukast.Kan dit door de griep komen?Heb nu geen koorts meer kuur en prednison zijn op
Dank u

Login of registreer om te reageren
08-02-2018 om 10:32 uur

Dat kan zeker. Griep kan ernstige aanvallen uitlokken. Ga naar de huisarts zou ik adviseren!

Login of registreer om te reageren
08-02-2018 om 10:42 uur

Zoals Edelweiss al zegt doet de griep dat met longpatiënten. Ook komt het regelmatig voor dat na de griep sommige longpatiënten acute bronchitis krijgen even langs de huisarts gaan zoals Edelweiss al zegt zou ik zeker ook aanraden

Login of registreer om te reageren
08-02-2018 om 11:27 uur

De ha heeft vorige week geluisterd en toen was het beter dan eerst.Maar zonder koorts krijg ik toch niets.
Dank jewel voor de reactie

Login of registreer om te reageren
08-02-2018 om 13:24 uur

Gebruik je de max dosis Myriamtwo? Als je normaliter 2 x d 1 puffje neemt, zou ik op gaan hogen naar 2 x d 2 puffjes. (Pulmicort) dan zou je na een paar dagen verschil moeten merken. En hoeveel ventolin gebruik je?
Maar misschien wel in overleg met je dokter.

Login of registreer om te reageren
08-02-2018 om 13:26 uur

Ik gebruik, 6 keer ventolin, 2 keer pulmicort en 2keer serevent.De afgelopen dagen het in de ochtend verdubbeld, ik zal de pulmicort verdubbelen misschien dat dat wat verlichting geeft.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
06-03-2018 om 10:37 uur

Dit kan inderdaad door de griep komen. De klachten van astma of COPD worden tijdelijk verergerd en het kan een paar weken duren tot het weer is zoals voor de griep. Tijdelijk ophogen van de medicatie helpt om de klachten te verminderen. Hiervoor is het goed een actieplan te hebben waarin staat wat te doen bij toename klachten. Dit actieplan kan je opstellen samen met je huisarts of praktijkondersteuner huisarts of longarts/longverpleegkundige.

Met vriendelijke groet, Serge van Wolferen

Login of registreer om te reageren
12-05-2018 om 12:54 uur

Hallo, ik heb sinds vorig jaar (4x griep gehad) benauwdheidsklachten die niet meer wegggegaan zijn. Pufjes helpen ook amper tot niet.

Ik hoor meer mensen met dit soort klachten dus vraag me af of er meer mensen zijn die afgelopen jaren dit verschijnsel (acute bronchitis) hebben ?

Het begon bij mij op te vallen tijdens het sporten en maanden later ook de hele dag door en is begonnen bij een verkoudheid van een griep.

Login of registreer om te reageren