pijn in je ribbenkast

22-02-2018 om 21:30 uur

Hallo,
Als Astma/copd cliënte loop ik sinds deze week rond met een logé in de vorm van een infectie aan de bovenste luchtwegen.
(Geconstateerd 20-2-2018) Aangezien ik al 3 tot 4 x daags 2 pufjes Fortrex (Corticostereoïden) gebruik, zou dat niet mogen kunnen gebeuren maar ja. Probleem: De enorme hoestbuien hebben geleid tot ernstige pijn aan één kant van mijn zijde, rechts; van af iets onder de oksel tot exact bij de zwevende ribben. Is dit uitsluitend spierpijn? Of kan er meer aan de hand zijn? Om het hoesten te vergemakkelijken gebruik ik 3 x daags fluimicyl 200 mg; en tegen de echt niet uit te houden pijn aan de ??? 3 x daags 2 x 500 paracetamol.
De pijn belet het echt kunnen aanspannen van de buikspieren; is in rust niet aanwezig maar wel bij elke beweging die gebruik maakt van rechterzijde. In rust zijn de longen gelukkig weer rustiger nu, maar de angst voor de hoestaanvallen belet me om te gaan liggen, laat staan naar bed te gaan. Ik slaap nu zittend.

Login of registreer om te reageren
24-02-2018 om 20:00 uur

Gebruik je ook andere medicijnen ? want dat heb ik ook sinds dat ik cholestorolverlagers slik heb ik hier last van

Login of registreer om te reageren
24-02-2018 om 20:24 uur

Ik heb dat ook door het hoesten.
Beetje gekneusd misschien...?

Login of registreer om te reageren
25-02-2018 om 22:51 uur
Reactie op dina

Gebruik je ook andere medicijnen ? want dat heb ik ook sinds dat ik cholestorolverlagers slik heb ik hier last van

Reactie op Semke

Ik heb dat ook door het hoesten.
Beetje gekneusd misschien...?

Ja Semke en Dina, dank voor jullie reacties. Ik had zelf opeen gegeven moment de diagnose "costochrondritis" al gevonden; een aan Tietse verwante ontsteking van de spieren en het bindweefsel onderaan de ribben.
De huisarts meende toch dat er gewoon sprake is van het scheuren van enkele spiertjes bij het middenrif.
De assistente leefde zeer mee want had zelf al eerder zelfs een rib gebroken door hoesten....!
Wat het ook zij, dankzij 3 x p.d. twee x codeïne 10 mg èn 3 x p.d. 2 x 500 mg paracetamol gaat het aanzienlijk beter, zolang ik niet.............nies, hoest, lach, snuit, toiletbezoek, ga zitten, ga staan, probeer te slapen, me omdraai......En daarbij Fluimicyl blijf gebruiken om het slijm vloeibaar te houden en de pufs om de infectie te dempen. Dat laatste lijkt overigens wel te lukken-------!!

Dina, ik gebruik simvasetine, perindopril, en grepid n.a.v.het herseninfarct. Welk van die medicijnen is de cholestorol-verlager en wat doet je denken dat hier een verband ligt?

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 10:28 uur

T_hijgertje

Het is een veel gehoorde klacht dat veelvuldig hoesten pijn veroorzaakt in het borstkasgebied. De ontsteking maakt ook de luchtwegen extra gevoelig. En wellicht het ‘grieperige gevoel’ kan ook spierpijn veroorzaken. Hopelijk gaat het de goede kant op en kun je binnenkort weer liggend slapen. Informatie over eventuele bijwerkingen van medicijnen kun je vinden op: www.apotheek.nl. Beterschap!

met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren