Prikkelhoest

23-02-2018 om 12:48 uur

Hoi allemaal,

Ik heb 4 weken terug een dag of 5 flinke koorts gehad met onder andere veel pijn aan mijn longen. De koorts is al lang weer weg maar ik blijf ontzettend veel hoesten. Het is een prikkelhoest wat de hele dag door gaat. Soms een paar uur iets minder en dan weer constant de prikkel en dan moet je wel hoesten. Bij het hoesten hoor ik het eea. flink rommelen in mijn longen. Het lijkt net of dat er zeg maar een hoop vast zit en het voelt alsof er allemaal een soort haren trillen zeg maar. Heel soms komt er wat groen slijm mee maar niet heel veel.

Afgelopen maandag heeft mijn huisarts een longfoto laten maken. De volgende dag belde ze me dat er niks ernstigs is. Een dag later belde ze dat ze toch toch even met de longarts had overlegd en hij adviseerde een anti-biotica en tevens een longfunctietest. Mijn huisarts noemde ook het woord astma. Ik ben 38 en ben echt nooit bekend geweest met problemen met astma of longen dus vandaar dat ik dit ook best vreemd vind.

Stiekem maak ik me toch wel zorgen. Ik lees namelijk op internet dat er bij longkanker niet altijd iets is te zien op een foto.

As. maandag langs bij huisarts voor longfunctietest. Daarna zegt ze dat we verder kijken en eventueel verwijst ze me dan door naar de longarts.

Hoe denken jullie over mijn verhaal als je dit zo leest? Druk maken overbodig?

Login of registreer om te reageren
26-02-2018 om 09:43 uur

Anoniempjes

Ik hoop dat je maandag meer duidelijkheid krijgt van de huisarts over je klachten. Nu blijft het teveel gissen wat mogelijk de oorzaak is van je klachten. Misschien beter om even niet op internet te zoeken voor je eigen gemoedsrust.

Hoesten en koorts is bij veel mensen op dit moment aan de orde van de dag. Mede omdat de spieren overbelast worden door het vele hoesten ontstaat er pijn. De longen zelf hebben geen pijnzenuwen. Een veel gehoorde klacht is dat het hoesten erg lang aanhoudt. Sterkte en beterschap!

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren