Griep en astma

26-02-2018 om 10:09 uur

Hallo,
Wanneer moet ik aan de bel trekken? Of medicijnen ophogen? Vrijdag kreeg ik last van benauwdheid en 38 graden koorts, de dag daarop was het in de avond maar 37,4 en sliep ik prima, gisteravond 38,8 en vanochtend al 38,4. Ik ben een beetje bang dat het een acute bronchitis is. Of dat het in iets ergers gaat overlopen. Had paar maanden geleden ook longontsteking, en voelde me toen soortgelijk beroerd. Kortom: wat zouden jullie doen?
Groeten, Alexander

Login of registreer om te reageren
28-02-2018 om 19:53 uur

Ik zal de huisarts of je longarts bellen Alexander en niet wachten tot het nog erger wordt... Beterschap!

Login of registreer om te reageren
02-03-2018 om 14:01 uur

Dank, Marleen!
Het is nu dag zeven, en ik begin weer koorts te krijgen (middag: 38,2). Da's toch raar, na twee dagen alleen verhoging (onder de 38 graden)? Wat is jullie ervaring hiermee? Hoe lang blijft de koorts en verhoging tijdens een griep?

Login of registreer om te reageren
02-03-2018 om 15:50 uur

Is het niet handiger om de huisarts te bellen? Hij / zij kan jouw klachten beter beoordelen dan wij en kent ook jouw volledige dossier. Verder heb ik geen advies, ik kan me ( Gelukkig ) niet herinneren dat ik ooit in mijn leven koorts en/of griep heb gehad. Ik klop het af.

Login of registreer om te reageren
02-03-2018 om 20:36 uur

Vandaag waren twee ambulancebroeders langs omdat ik ontstellende stekende pijn had in mijn rechterflank. Herkennen jullie dat? Alsof ik niet meer voluit kon ademen. Van de nieren naar mijn schouder, en vooral bij het ademhalen. De waarden bleken niet slecht, hartslag 105, lichte verhoging dus, temperatuur 38,8, saturatie 99. Maar door de Symbicort heb ik altijd wel goede adem, zelfs toen ik een longontsteking had. Ze zeiden, neem paracetamollen, die pijn komt van het hoesten - en die pillen boden inderdaad grote verlichting. Woensdag had ik CRP 22, ook niet heel hoog zeiden ze. Maar het is wel dag zeven met koorts, en de twee dagen ervoor alleen verhoging. Ik hou het in de gaten. Als iemand het verhaal herkent, let me know!

Login of registreer om te reageren