Herstel na longontsteking

07-03-2018 om 07:21 uur

4 weken geleden heb ik een dubbele longontsteking gehad en heb hiervoor antibiotica en Prednison gekregen. Nu voel ik me gelukkig een stuk beter, maar ik blijf in de ochtend groen slijm ophoesten en heb juist NA de longontsteking last van mijn rug gekregen en dat komt vanuit mijn longen. Teven hou ik zware benen wat ik normaal nooit heb. Graag zou ik willen weten of dit hoort bij het herstel? Ik hoop zoooo dat het niet terug komt ;( maar dat gun ik iedereen natuurlijk. Alvast bedankt!!

Login of registreer om te reageren
07-03-2018 om 08:20 uur

Beste LuukenMax,

Herstel na een longontsteking kan helaas lang duren, maar fijn dat het al veel beter gaat. Hoesten hoort daarbij evenals de "zware" benen. Het zijn tekenen van een verminderde conditie. Wellicht nuttig om het boekje "Hoe herstel ik van een longontsteking" te bestellen. https://www.longfonds.nl/tips-bij-longontsteking .
Het is denk ik goed om vanwege de kleur van het slijm en de pijn in de rug nog even contact op te nemen met de huisarts. Sterkte met je herstel.

Met vriendelijke groet,
de Advieslijn

Login of registreer om te reageren
07-03-2018 om 08:43 uur

Heel erg bedankt! Ik heb de dokter al gebeld en die zeggen zo lang ik me goed voel dat dit bij het herstel kan horen. Dat geloof ik graag, maar dit bericht maakt me dan juist weer onzeker. Ik heb iig het boekje besteld ;) bedankt daarvoor. Groetjes Patricia

Login of registreer om te reageren