Bijwerkingen Mepolizumap

07-03-2018 om 20:54 uur

Volgende maand krijg ik mijn 23e injectie Mepolizumap (Nucala) en heb tot nu toe geen ernstige bijwerkingen gehad. Alleen spierpijn, moe zijn. Dit is meestal een dag en dan is het weer voorbij. Door de Mepolizumap ben ik op dit moment wel geheel van de prednison af die ik de afgelopen jaren heb gehad. Nu ben ik sinds een maand mijn reuk en smaak voor een groot deel kwijt. Dit gebeurde geleidelijk in een tijdsbestek van een half jaar. Op dit moment kan ik naast iemand staan die pannenkoeken bakt maar ruik ik het niet. Ik vraag mij af of dit door deze medicatie kan komen of door een neusspray die ik gebruik( Fluticason propionaat, een soort nasonex) zijn er meer mensen die dit probleem hebben of andere bijwerkingen hebben van Mepolizumap? Ik wacht af.

Ronfeike

Login of registreer om te reageren
07-03-2018 om 21:07 uur

Bij nasonex staat bij de bijwerkingen vermeld 'verandering van reuk en smaak'. Bij mepolizumab niet maar dat is natuurlijk vrij nieuw waardoor nog niet alle bijwerkingen bekend zijn.

Login of registreer om te reageren
07-03-2018 om 21:13 uur

Ik heb vaak Fluticason gebruikt en dat had geen invloed op mijn reuk- of smaakvermogen.

Login of registreer om te reageren
10-03-2018 om 17:54 uur
Reactie op Daantje

Bij nasonex staat bij de bijwerkingen vermeld 'verandering van reuk en smaak'. Bij mepolizumab niet maar dat is natuurlijk vrij nieuw waardoor nog niet alle bijwerkingen bekend zijn.

Reactie op Daantje

Bij nasonex staat bij de bijwerkingen vermeld 'verandering van reuk en smaak'. Bij mepolizumab niet maar dat is natuurlijk vrij nieuw waardoor nog niet alle bijwerkingen bekend zijn.

Bedankt voor je reactie

Login of registreer om te reageren
10-03-2018 om 19:10 uur
Reactie op Maus

Ik heb vaak Fluticason gebruikt en dat had geen invloed op mijn reuk- of smaakvermogen.

Reactie op Maus

Ik heb vaak Fluticason gebruikt en dat had geen invloed op mijn reuk- of smaakvermogen.

Reactie op Maus

Ik heb vaak Fluticason gebruikt en dat had geen invloed op mijn reuk- of smaakvermogen.

Login of registreer om te reageren
10-03-2018 om 19:12 uur

Dank je wel voor je reactie, ik wwet niet hoelang je het al gebruikt. Ik gebruik fluticason zo'n jaar of 8 twee maal daags

Login of registreer om te reageren
29-03-2018 om 20:47 uur

Gebruik nu ongeveer 9 maande Nucala en het gaat prima heb al maande geen aanvallen meer ! voel mij prima geen bijwerkingen .ben er heel gelukkig mee .na jaren van ziekenhuis in en uit ,ben nu onder behandeling in LUMC prima begeleiding .ben bijna van de prednison af ! Na heel veel jaren , nog wel antibiotica dagelijks .maar dat is eigenlijk alles . Ben zo blij dat ik doorgestuurd ben door mijn longarts naar Leiden .Een keer in de 4 weken een injectie en gaan .... geweldig .

Login of registreer om te reageren
30-08-2018 om 12:08 uur

Mijn reukvermogen is al heel lang slecht. Verwijdering van poliepen had even een opleving tot gevolg. De afgelopen jaren heb ik meermalen een stootkuur prednison gekregen. Als bijwerking kreeg ik binnen enkele dagen een behoorlijk deel van mijn reukvermogen terug. Dit duurde helaas maar kort (enkel dagen), maar de tijdelijke sensatie was best prettig.
Dus om een lang verhaal kort te maken zou het zo maar kunnen dat jouw afname van het ruiken gelinkt kan worden aan het stoppen met prednison.

Login of registreer om te reageren