griep en slijm hoesten

08-03-2018 om 10:58 uur

Vorige week vrijdag kreeg ik koorts, spierpijn hoofdpijn en het is dus de griep. Ik heb nu geen koorts meer maar ik hoest heel veel slijm op en als ik bed lig hoor ik vreemde geluiden bij ademen. Ook doet het schrijnend pijn met hoesten.

Omdat ik vorig jaar 2 keer binnen 3 maanden tijd een longontsteking heb gehad ben ik dus bang voor een nieuwe longontsteking. Ik toen zo'n saturatiemetertje gekocht omdat de huisarts die ook gebruikte en die meet 97 dat is normaal heb ik begrepen. Moet ik me nu zorgen maken of hoort het gewoon bij de griep?

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 08:27 uur

Beste Oma57,

Vervelend van de griep. Begrijpelijk dat u zich zorgen maakt als u vorig jaar al 2x een longontsteking heeft gehad. Wel is het een goed teken dat u geen koorts heeft. Helaas is het voor ons niet mogelijk om aan te geven of het "gewoon" de griep is of iets anders. Gezien uw verleden met een longontsteking zou u voor de zekerheid even een afspraak kunnen maken bij de huisarts, die kan het een en ander uitsluiten.

Wij wensen je veel beterschap toe.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
16-03-2018 om 11:08 uur

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en die heeft geluisterd, maar het zat niet vast.

Login of registreer om te reageren