Hallo, Ik ben DirkjeA

08-03-2018 om 20:52 uur

Dag Allemaal,
Graag wil ik mij voorstellen. Mijn naam is Dirkje, ik woon, samen met mijn echtgenoot in een dorpje in Friesland (6 km boven Leeuwarden) Wij hebben 1 zoon, (38) een schat van een schoondochter (36) en de 2 liefste kleinkinderen (jongetje van 5 en een meisje van 3) die er maar bestaan. Dus ons leven zou een "normaal en gelukkig leven moeten zijn". Jammer dat de werkelijkheid soms anders is. Zij wonen in Zeeland (Vlissingen) en wij dus in Friesland (Leeuwarden). Maar gelukkig is er Skype......

Mijn man is al 25 jaar COPD patiƫnt (Gold 4). Zijn medicatie bestaat uit: de dag beginnen met Spiriva, dan na een half uur Atimos. Dan heeft hij daarbij Salbutamol die hij indien nodig kan nemen. Hij heeft zijn goede en slechte dagen. Net als velen hier in dit Forum neem ik aan. Sinds 2 jaar heb ik een chronische bronchitis. We zijn beiden 5 jaar geleden gestopt met roken, wat wel iets verbetering heeft gebracht maar niet waar we op gehoopt hadden. Mijn dag begint met een "onderhoudspuf" Salmeterol die ik via een kleine voorzetkamer toedien. Dan krijg ik daarbij Salbuterol, wat meer een instant verluchting geeft. Wij kwakkelen als vanaf de Kerst met griep, koutjes, etc. Ik heb al 3 verschillende antibioticakuren gehad die ook niet echt resultaat leverden. Loop met het gevoel rond dat de LA het ook niet weet en dan maar weer eens dit pufje geeft, of dat pufje een met alle nadelen van dien. Bijwerking: Schimmelinfectie in mijn keel. Nou, dit was het wel zo'n beetje voor een eerste begin. Ik merk dat ik nog veel meer te vertellen heb, maar wellicht moet ik daarvoor in een ander forum zijn. Wens jullie allemaal een betere gezondheid toe.

Groet,
DirkjeA

Login of registreer om te reageren
08-03-2018 om 21:32 uur

@DirkjeA , welkom op het forum, jammer dat je kinderen zover van jullie vandaan wonen.
Skype is een mooi alternatief, maar vast houden en knuffelen is toch fijner.
Dirkje kijk waar je de juiste vragen kan stellen en wij zullen ze proberen te beantwoorden.
Groetjes en sterkte.

Login of registreer om te reageren
08-03-2018 om 22:56 uur

Welkom hier,er valt veel te lezen en vragen hier en we lezen ook graag jouw verhalen.
Ook mijn dochter woont niet naast de deur maar wanneer we elkaar zien is het goed en fijn!daar trek ik mij maar aan op.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
30-04-2018 om 06:22 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier,er valt veel te lezen en vragen hier en we lezen ook graag jouw verhalen.
Ook mijn dochter woont niet naast de deur maar wanneer we elkaar zien is het goed en fijn!daar trek ik mij maar aan op.
Groetjes, Jolien

Hallo Goudvisje, Dank je wel voor je welkom. Ja er valt hier inderdaad veel te lezen en vragen en dat is hartstikke fijn. Het gevoel dat er lotgenoten zijn en je niet alleen staat, helpt gewoon. Intussen zijn we weer wat verder in de tijd. Hopelijk wordt het gauw zomer, ik verlang wel naar de zon. Over enkele weken heeft onze zoon vakantie en logeren ze een weekje in de Huttenheuchte, een vakantiepark van CenterParks in Gelderland. 3 kwartier rijden hiervandaan en komen ze zeker een dagje hier. Dan gaan wij naar Zeeland voor een dag of 3 en logeren we bij hen. Later in het jaar komen zij dan weer naar ons dus je ziet het, contact is er wel. Maar de kleintjes groeien zo snel en dat is wel jammer. Maar het feit dat iedereen gezond en wel is, is natuurlijk veel belangrijker en daar doe ik het dan maar mee. Fijne dag nog. groet, Dirkje

Login of registreer om te reageren