Ik weet niet wat ik heb

14-03-2018 om 15:12 uur

Ik ben een man 25 en ben sinds mijn 18de begonnnen met roken. Begin dit jaar werd ik ziek. Ik had geen keelpijn, maar moest wel vaak slijm spugen. Ik schrok toen ik bloed zag in mijn slijm. Ik ging een afspraak maken bij mijn huisarts en hij gaf aan, als het langer dan 2 dagen duurt, dan moet ik terug komen. Hij gaf aan dat het waarschijnlijk was onstaan door het overmatig hoesten. Het was ook gestopt na 2 dagen, dus ik was al blij dat er niks aan de aan hand is. Ik bleef roken en merkte langzaam dat ik het benauwd kreeg en veel moest hoesten na het roken van een sigaret. Ik kreeg ook rugpijn en een drukkend gevoel op mijn borst. Ik moet ook constant slijm ophoesten en ik had soms ook last van hartkloppingen . Het lijkt alsog er slijm vast zit in mijn keel. Ik drufde niet nog een keer te gaan naar de huisarts, want ik ging gelijk van het ergste uit. Uiteindelijk 2 weken terug toch naar de huisarts geweest en wilde toch een longfoto/röntgenfoto maken. Ik was toen ook gestopt met roken. Huisarts belde mij terug en gaf aan dat er niks aan mijn longen/hart mankeert en gaf aan dat ik gewoon gezond ben. Hij wilde verder ook niet verder onderzoeken, alleen ik zit er nog wel mee. Het hoesten is door het stoppen met roken opgehouden, maar ik heb nog steeds een brandend gevoel in mijn rug. Soms zie ik bloed als ik mijn neus snuit. Ik voel nog steeds druk op mijn borst. En ik merk ook dat ik na een maaltijd vaak moet boeren. Heeft iemand hier dit ook allemaal ervaren ? Kan iemand mij misschien advies geven? Ik hoest slijm vanaf begin Januari het is inmiddels half maart. Slijm is witkleurig. Ik hoop dat iemand hierop reageert.

Login of registreer om te reageren
15-03-2018 om 15:11 uur

Beste Anoniem25,

Vervelend dat je nog klachten hebt, maar gelukkig gaat het steeds beter. Blijft het branderige gevoel in je rug en de druk op de borst aanhouden, schroom niet om dan terug te gaan naar de huisarts. Als je aanhoudende klachten hebt zal de huisarts vast verder onderzoek willen doen. Je kunt ook de advieslijn bellen op nummer 0334341212. Dan kunnen wij verder van gedachten wisselen over je klachten.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren