Koude wind en copd

17-03-2018 om 11:03 uur

Kun je met deze koude wind beter binnen blijven of evengoed naar buiten met COPD?

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 11:42 uur

Dat is bij iedereen verschillend, elke copd patient is weer anders, ik zelf kan er slecht tegen, sommigen doen een das voor de mond maar daar kan ik niet tegen.
Ik blijf merendeels binnen, vooral wandelen lukt nu niet, in rolstoel wel maar is te koud om stil te zitten.
Ik zelf kan niet tegen te koud maar ook niet tegen te warm, zolang het "normale"temperaturen zijn gaat het beter
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 11:51 uur

Dank je Joline,
Wil morgen toch naar een voetbalwedstrijd,even uitproberen dan maar,
gr.Lia

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 12:30 uur

Veel plezier, gewoon warm aankleden , das om als je er tegen kunt voor je mond houden en uitproberen.

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 13:01 uur

Ik heb het heel moeilijk in die kou, krijg amper lucht. En nu is het morgen ook nog gratis treinreizen met het Boekenweekgeschenk. Normaal zou ik dan naar de kust reizen, maar durf het nu eigenlijk niet zo aan, zo ver weg te gaan. Misschien toch maar beter een beetje in de buurt te blijven, Zuid-Limburg..

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 13:43 uur

Wat jammer Anita dat het dan net nu zo koud is, nu is het in de trein vaak wel warm maar je loopt toch stukjes buiten, en van koud naar warm of andersom kun je ook last van hebben, t wordt tijd voor het voorjaar voor ons allemaal.
Als je wel gaat veel plezier en anders rondom huis maar gezellig maken, groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 14:39 uur

Ja, Jolien, in de trein is het wel warm.
Nu was ik in 2016, in de winter met de trein naar Roermond gegaan, dus niet zo ver weg, en daar een stuk gelopen naar het winkelcentrum. Verschrikkelijk, hoe benauwd ik het had. Op de terugweg was het nog erger, lopend naar het station. Daar aangekomen, zag ik mijn trein staan, die op het punt stond te vertrekken. Ik rende de trap op, sprong in de trein en sloeg volledig dubbel, acute ademnood. Het duurde een paar minuten, schat ik zo in. Maar dat was beangstigend! Niemand die wist, hoe ik er aan toe was en ik kon het zelf niet meer zo aangeven!
De dag er na had ik een longfunctie onderzoek. Ze hadden me papieren meegegeven, waarin stond, dat ik geen medicijnen moest nemen vanaf de dag ervoor, mijn reisdag dus. Tijdens het onderzoek bleek, dat ze me de verkeerde papieren hadden meegegeven en dat ik wel de medicatie had mogen gebruiken! Vandaar mijn benauwdheid op mijn reisdag!
Het weekend daarop heb ik snel weer een trein genomen om mijn angst te overwinnen.
Dus eigenlijk kan het net zo goed dichtbij gebeuren. Maar is het misschien voor mijn geruststelling wat fijner om in de buurt te blijven.

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 14:51 uur

Dat is zeker angstig als je het zo benauwd hebt, vooral als je geen medicatie kon nemen, vervelend dat ze je de verkeerde info hadden gegeven.
Ik mag ook altijd gewoon mijn pufjes nemen, ik kan ook geen dag zonder.
Dat bedoelde ik ook, in de trein is t warm maar stap je dan uit dan krijg je door de kou een klap op je longen lijkt wel, daar reageer ik ook slecht op.
Dan is het fijner om dichtbij huis te blijven, hopelijk is dit de laatste koude periode.

Login of registreer om te reageren
18-03-2018 om 16:45 uur

Zelf gebruik ik de airtrim bij koude lucht buiten deze verwarmt de lucht voor door een filter voor je de lucht inademt van zelfs -20 naar +10.

https://www.letro.se/images/slider/airtrimslider.jpg

Volgens mijn ze er ook die zelfs van -22 naar +19 opwarmen.

Login of registreer om te reageren