roken vlak voor ingang

17-03-2018 om 11:48 uur

goedemiddag
ik woon in een seniorencomplex in Amsterdam er zijn 3 uitgangen waar iedereen naar buiten kan er is maar 1 ingang waar iedereen naar binnen kan daar hebben ze vlak voor de ingang een asbak gezet want ze mogen binnen niet roken dus daar dan. ik heb al gevraagd van kan die asbak niet ergens anders staan nee kan niet want dan kunnen ze geen toezicht houden. de receptie kan het niet zien want er zit een muur tussen bij de andere uitgangen/ingangen voor bewoners staan ze voor de deur te roken als je daar wat van zegt omdat je als longpatiente door de rook heen moet krijg je een grote mond. wat kan ik hier het beste tegen doen

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 18:06 uur

Lastig,
maar misschien kunnen ze iets verder op een soort bushokje plaatsen waar de rokers kunnen paffen?

Je kan vragen of je een andere ingang mag nemen waar niet gerookt wordt?

veel sterkte hiermee

Login of registreer om te reageren
18-03-2018 om 02:48 uur

Andersom meegemaakt bij UMC Groningen.
Rokers staan buiten keurig op aparte plekken, maar om naar binnen te kunnen moet de auto geparkeerd worden in een garage vol brandstofdampen.
'k Was al bijna gestikt voordat ik binnen was!

Login of registreer om te reageren
18-03-2018 om 17:08 uur

Vind eigenlijk op het terrein waar jij zit en dat van een ziekenhuis niet rookt zou moeten worden dat komt nog wel eens....lopen ze maar een stuk verder en moeten ze buiten het terrein gaan staan.

Ik bied de mensen een taal en lees cursus aan als ze staan te roken waar het niet mag. Dan vragen ze hoe bedoel je...het is dan snel duidelijk. Heb ook wel eens het peukje opgeraapt als ze wegliepen en dan zei ik "...mevrouw u vergeet wat..."!

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 09:21 uur

Beste Thea01,

Dit is een lastige situatie. Er zijn nog geen regels die verbieden om voor de ingang te roken, dus ben je afhankelijk van de goodwill van anderen. Misschien is er wel een vereniging van eigenaren waarin je dit kunt bespreken. Probeer rustig uit te leggen wat het met jou als longpatiënte doet als je door de rook moet lopen. Het werkt ook goed als je zelf wat opties/alternatieven kunt aandragen.
In gesprek gaan/blijven is belangrijk. Succes.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
22-03-2018 om 11:00 uur

In gesprek gaan/blijven is belangrijk. En terecht wens je daar bij Succes.

Maar nu terug in de wekelijke wereld !
Je hebt kans dat men begrip vol in gesprek gaat …
Maar de kans dat je een klap op je gezicht krijgt is er ook .
De kans dat je zo wie zo voor rotte vis word uit gemaakt is zo wie zo groot ..

Als voorbeeld ..
Meneer zou u effen willen wachten met het op steken van u sigaret ( we stonden in een lift waar een groot rook verbod op de muur was geplakt ) . Waarom was het antwoord .. ik ben long patiënt en .. k … maar veder kwam ik niet .. Want als ik niet dood wou kon ik beter mijn mond houden en mij der niet weer laten zien .

Week later stonden ze met twee man op te wachten !!
Advies dan de politie ? in gesprek blijven ..
Welterusten heb ik ze gewenst ..
Ik heb het ooit iemand gevraagd die zat te roken in het ziekenhuis !
Als of die ontplofte ....... ik loop wel weg ik heb zelf een afspraak met de doctor afgezegd om dat ik mij geen kans zag door de welkom haag heen te komen !

Login of registreer om te reageren