Muffin

24-03-2018 om 06:55 uur

goedemorgen allemaal, nog even dan begint de lente, word ik altijd zo vrolijk van, de narcissen buiten en de krokusjes
maar waar ik niet zo blij van word is het volgende:ik heb gold 4, en ik heb 24 uur zuurstof, maar ik krijg natuurlijk van die lelijke randen in mijn gezicht, en dat gaat ook nog eens pijn doen
weet iemand van de groep of daar iets voor in de handel is??? wat om die slang in mijn gezicht kan
hoop dat ik daar een reactie van krijg, ben benieuwd
groetjes Muffin

Login of registreer om te reageren
24-03-2018 om 18:26 uur

Hoi Muffin,
Er is een zuurstofneusbril van zacht materiaal. Die is een stuk zachter bij je gezicht en ook bij je oren. Het is een fijne neusbril voor dagelijks gebruik. Alleen tijdens het slapen (liggen op je zij) suist hij veel meer omdat je hem beetje dichtdrukt, waardoor het lumen wat kleiner is.
Je kunt de bij je zuurstofleverancier gewoon naar een soft neusbril vragen. En die is proberen en als je ook ervaart dat deze s'nachts hinderlijk is door het suizen, zou je overdag de soft kunnen gebruiken en s'nachts je huidige. Maar is een kwestie van uitproberen.

Login of registreer om te reageren
24-03-2018 om 20:35 uur

Ik vind soft juist wel fijn s nachts want dan doen mn oren of wangen vaak pijn van een hardere slang...ieder zo zn voorkeur. Overdag zakt de soft eerder scheef bij mij en dat vind ik dan weer vervelend...

Login of registreer om te reageren
25-03-2018 om 15:22 uur

Zoals ik zei, het is een kwestie van uitproberen ;) Ik doe echt geen oog dicht door het suizen, maar overdag werkt hij voor mij prima. Zal per persoon verschillen en misschien ook wel afhankelijk zijn van oa hoe je ligt, anatomische bouw, hoeveel liter zuurstof, etc. Maar er zijn in iedergeval meerdere type neusbrillen, dus gewoon contact opnemen met zuurstofleverancier en ernaar vragen.

Login of registreer om te reageren
31-03-2018 om 16:21 uur

@muffin Heb je al een oplossing gevonden? Ben benieuwd of er nog andere oplossingen zijn, zou fijn zijn.

Login of registreer om te reageren
24-04-2018 om 19:10 uur

hoi tata,
ik ben een tijdje niet op het forum geweest, nu zie ik dus pas je berichtje over die softneusbril ik ga zeker vragen of ik die softneusbril kan krijgen, net wat je schreef dat is fijn voor overdag
lief je reactie weer
ik laat het weer weten
groetjes muffin

Login of registreer om te reageren
24-04-2018 om 19:11 uur

ga deze week gelijk bellen, daarover
groetjes muffin

Login of registreer om te reageren
24-04-2018 om 19:17 uur

tata, nog een vraagje ik heb copd gold 4, ik weet niet wat jij hebt, maar je hebt in elk geval wel zuurstof, begrijp ik
ik heb momenteel een erge exacerbatie, al uren erg benauwd, ik weet het niet meer
mijn man is overleden dus ik ben maar alleen, en die dingen gebeuren altijd in het weekend, zie er erg tegenop om naar het ziekenhuis te gaan, probeer met extra medicatie, maar tot nu toe helpt het nog steeds niet, wat doe jij in zo'n geval?

Login of registreer om te reageren
06-05-2018 om 12:48 uur

@ muffin Zie nu de vraag. Zal een pbtje sturen, Maar ga ervanuit en hoop dat u ondertussen bij huisarts of longarts langs bent geweest. Wat te doen en wanneer , daar is helaas geen standaard antwoord en actie voor. Dit is bij iedereen anders. Wat wel helpt is om goede afspraken te maken met de (long)arts wanneer en hoe actie te ondernemen bij een exacerbatie.

Login of registreer om te reageren
07-05-2018 om 09:49 uur

ja tata, ik heb je mooie brief gelezen,
maar, is een pb tje dan een persoonlijk berichtje?
ik wil jou graag ook persoonlijk wat vertellen,
weet niet zo goed hoe ik dat moet doen
geef me aub nog een berichtje terug
liefs muffin

Login of registreer om te reageren