mri scan van hart met adenosine

02-04-2018 om 09:17 uur

Ik heb 12 april een mri scan van het hart met adenosine bij het amc, nu las ik op internet dat je bij diverse ziekenhuizen geen mri scan met adenosine mag als je copd hebt of astma. Bij het amc kan ik hier nergens iets over vinden, ik heb zelf copd gold 4 en astma, weet iemand dit of je dan de mri scan mag? Ik ben wel al van plan om het amc morgen te bellen

Login of registreer om te reageren
02-04-2018 om 10:29 uur

Hallo Elja, ik heb vlgs mij ook zo'n mri scan gehad, is dit om een inspanningtest voor t hart na te bootsen? Dan zorgt de adenosine voor de inspanning bij wijze van.
Ik heb ook copd 4 en astma, ze bleven er continu bij om te kijken of het goed ging, ze kunnen gelijk iets geven mocht het verkeerd gaan begreep ik toen.
Eerst kreeg ik op kamertje dat spul en moest toen even wachten en toen de mri in.
Weet niet helemaal zeker of het hetzelfde is maar lijkt er wel op en het was ook oppassen met de longen.
Sterkte en ik zou zeker het amc bellen, Jolien

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 09:13 uur

Beste Elja,

Goed idee om het AMC te bellen. Wij weten niet of je een mri icm met adenosine en astma/COPD mag.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 12:06 uur

Het is idd om een inspanningstest na te bootsen, amc zegt dat ze geen mri met adenosine afnemen bij copd dus cardioloog gebeld maar die is er volgende week pas weer, kijken wat hij zegt

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 12:12 uur

Ok, denk dan toch hetzelfde onderzoek, bij mij werd het bij mijn eigen ziekenhuis gedaan, streekziekenhuis! Cardioloog bleef in de buurt en werd gedaan in stabiele fase van copd.
Ik heb er weinig last van ervaren, alleen is het een gekke gewaarwording, wanneer je zonder inspanning je wel zo voelt.
Hopelijk hoor je vlug meer, het beste zou zijn als cardio samen met longarts dit bespreekt, hart en longen altijd een lastige combi.
Sterkte hoor, Jolien

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 12:26 uur

Hoi Jolien bedankt voor je reactie, het zou idd mooi wezen als de cardio dit met de longarts bespreekt maar ja het gaat vaak langs elkaar heen, bij ons in het ziekenhuis rkz beverwijk kunnen ze deze mri niet uitvoeren daarom moest ik naar het amc.

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 14:11 uur

Klopt indd t gaat vaak langs elkaar heen,ik zou zelf de longarts inlichten en vragen of hij of zij met de cardio wil overleggen.
Omdat je met die combinatie zit van copd en hart, dan is het nog afwachten waar het onderzoek plaats vindt, lastig allemaal.
Sterkte,Jolien

Login of registreer om te reageren