na 7 jaar meer klachten

07-04-2018 om 14:34 uur

klinkt natuurlijk heel stom maar er is 7 jaar geleden bij mij copd geconstateerd, week in het ziekenhuis gelegen, na 1 jaar luchtweginfectie gehad en daarna nooit meer. ik ben een kleine 2 jaar geleden verhuist maar na 1,5 jaar goed heb ik nu in october al een week in het ziekenhuis gelegen met een longaanval, doordat ik nu weet waar ik op moet letten heb ik sinds eind januari al meerdere keren een longaanval gehad prednison voorgeschreven vanmorgen weer naar de huisarts weer prednison maar ook antibiotica. kan het komen door de omgeving waar ik woon ik woon recht tegenover het AMC dus als ik goed had kunnen had ik kunnen doen daardoor helaas ook dicht bij de snelweg.

Login of registreer om te reageren
09-04-2018 om 17:36 uur

het blijkt dus dat ik helaas de enige ben die hier last van heeft jammer

Login of registreer om te reageren
09-04-2018 om 17:55 uur

Ik had ook bij je andere topic geschreven, welkom hier!
Een echt antwoord heb ik niet, ik heb zelf ook copd en het is vaak wisselvallig en grillig zoals het verloopt.
Het zou bij jou best met fijnstof te maken kunnen hebben, dit zou je zelf kunnen testen door eens een weekend of langer weg te gaan naar een "schoon" gebied., waddeneilanden bijvoorbeeld.
Iedereen reageert weer op andere dingen, de 1 erg op fijnstof of rook, de ander heeft allergieeen of het is een infectie of verergering van je copd zonder een oorzaak te weten.
Ik weet wel dat heel veel longpatienten de laatste maanden veel meer klachten hadden, door virussen/griep enz.
Vervelend is het wel voor je die achteruitgang, sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren