kattenallergie en nieuw huis

07-04-2018 om 17:35 uur

Hoi,
Ik heb een mooi huis gevonden wat ik graag zou willen kopen. Echter, het gezin wat daar nu woont heeft een kat. Ik ben (erg) allergisch voor katten; na de 2 bezichtigingen, die elk een uur duurden, had ik al last van rode jeukende ogen, benauwdheid en hoofdpijn. Nu vroeg ik me af in hoeverre je het huis goed kan schoonmaken, door een professionele partij, en of ik dan geen last meer zou hebben? Ik twijfel of ik het risico moet nemen; dadelijk woon ik in een huis waar ik ziek van word...
Heeft iemand hier ervaring mee? wat zou ik het beste kunnen doen qua schoonmaak?
dank alvast!

Login of registreer om te reageren
09-04-2018 om 08:40 uur

Beste Caharina1972,

Wat een dilemma.
We weten dat kattenallergeen hardnekkig is en dat het lastig is om het helemaal weg te krijgen. Professionele schoonmaak lijkt wel een goede optie, maar wij horen hier nooit ervaringen over.
Misschien goed om je vraag ook op een ander board te plaatsen, zoals astma algemeen, om nog meer mensen te bereiken. Succes.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
09-04-2018 om 12:16 uur

Hoi Catharina, Een hond blijft in het algemeen alleen in de kamer en keuken van een huis met meerdere verdiepingen.
Maar katten zijn veel mobieler en lopen door het hele huis, kunnen overal liggen, tot op de hoogste kast.
Dan begrijp je wel dat die allergenen (die heel licht zijn dus ook tegen het plafond zitten) niet 100% te verwijderen zijn.
Of je moet de muren en plafonds (laten) verven, waar mogelijk de hogedrukspuit erop, dagenlang luchten en alles nieuw nemen op de vloeren e.d.
Iemand die zijn kat wegdoet vanwege allergie, blijft vaak nog heel lang last houden.

Login of registreer om te reageren