Frequentie long Fysio-Fit

10-04-2018 om 11:33 uur

Wat is de ideale frequentie om aan longfysiofit te doen? ik doe het momenteel 2 x per week en door de winter heb ik achteruitgang geboekt. Is het dan niet verstandiger om 3 x per week te gaan? of is dit zinloos?

Login of registreer om te reageren
10-04-2018 om 11:59 uur

Over het algemeen geldt dat je bij twee keer per week je conditie behoudt en bij drie keer per week opbouwt. Dat hangt er natuurlijk wel vanaf wat je buiten de fysiofit nog aan beweging doet.

Ik zou graag drie keer per week sporten maar dat kost me teveel energie waardoor ik te weinig energie overhoudt voor andere dingen. Ik houd het daarom meestal op twee keer per week.

Login of registreer om te reageren
11-04-2018 om 10:47 uur

2 keer trainen is echt het absolute minimum als je je conditie wil behouden, als je voor de rest ook maar weinig kan bewegen is dat eigenlijk te weinig. 3 keer per week trainen is zeker beter, om echt conditie op te bouwen is dat nog niet voldoende, maar wel om ze te behouden.
Ik spreek nu uit de ervaring als sporter, ik was voor ik ziek werd leerkracht lichamelijke opvoeding en deed ook heel veel aan sport.
Nu gaat dat niet meer, door de problemen die ik heb met mijn longen en mijn hart.
Ik ga minimum 3 keer cardiotraining doen, maar probeer toch 4 keer te gaan.

Login of registreer om te reageren
13-04-2018 om 06:42 uur

De fysio houdt vaak 2x per week aan, vind ik te weinig, zelf vind ik 3x een minimum ook om op te bouwen. We spreken niet meer van behoudt van conditie als je chronisch ziek bent ... dan ben je constant bezig je conditie weer op te bouwen tot het volgende moment van terugval.

Login of registreer om te reageren
23-04-2018 om 16:13 uur

Ben zelf op advies van de fysio drie maal per week gaan sporten in combinatie met maximaal trainen en onderhoud. Dit bevalt goed is wel heel intensief maar hierdoor behoud ik mijn spierfunctie en gaat dit niet achteruit.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren