Nieuweling hier!

13-04-2018 om 14:56 uur

Hallo allemaal,

Mijn naam is Annemarie, 35 jaar en sinds twee week heb ik weer astmatische klachten, terwijl ik best lang “klachtvrij” ben geweest.

Vandaag bij m’n huisarts geweest en heb prednisolon voorgeschreven gekregen en een salbutamol inhaler.

Twee week terug ging m’n neus dicht zitten en voelde ik wat druk in m’n longen. Hooikoorts.
Op een gegeven moment had ik het gevoel dat ik lucht tekort kwam. Dus af en toe een diepe zucht om dit weer recht te trekken.
Maar dit zuchten of heel diep inademen “moest” steeds vaker.
Afgelopen weekend heb ik 2 nachten niet geslapen omdat ik steeds die diepe adem moest halen. Als ik al in slaap viel, dan werd ik wakker omdat ik weer eens diep moest inademen.

Afgelopen dinsdag was ik hier weer vrij van en leek het over te zijn. Naast het feit dat ik nog wel de “gewone” benauwdheid voelde.

Sinds gistermiddag is het weer mis, constant diep moeten inademen en er dan net niet kunnen komen. Vannacht weer nauwelijks geslapen.

Inmiddels ben ik redelijk kapot van vermoeidheid. Ook is er een spier in m’n nek verkrampt van het diepe inademen de hele tijd.

Volgens m’n huisarts is t een virale infectie, en dus heeft ze de medicatie voorgeschreven die ik eerder al noemde.

Maar nu ben ik me toch ineens gaan afvragen...klopt dit allemaal wel? Is het niet iets als “chronische hyperventilatie”? Want wat ik las over de symptomen daarvan, lijken erg op wat ik heb.
Of zijn dit wel echt gewoon astmatische klachten?

Ik kom wel ff binnenvallen zo, maar hopelijk is er iemand die dit hele verhaal door leest

Login of registreer om te reageren
14-04-2018 om 07:17 uur

@annemarie08
Welkom. Heb zelf geen ervaring met Chronische hyperventilatie.
Mijn ervaring met astma-klachten is wel dat je het de tijd moet geven.
Beterschap en als je het niet vertrouwd: naar je huisarts en gewoon je verhaal doen

Login of registreer om te reageren
14-04-2018 om 08:19 uur

Hoi Joop,

Heel erg bedankt voor je antwoord.
Hopelijk zal het met de tijd inderdaad beter worden.
Geduld is ook een schone zaak

Login of registreer om te reageren