Nieuw!!!

20-04-2018 om 08:50 uur

Hallo allemaal, Ik ben Linda, 52 jaar en verleden jaar is er ontdekt dat ik copd heb!
Heb vanaf mijn 14e gerookt, verleden jaar paar keer geprobeerd te stoppen. Niet volgehouden wel drastisch verminderd!
1 maand geleden na 2 maanden gestopt te zijn weer gerookt

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 09:21 uur

Welkom halin024 Linda op het longforum.

Heb je als eens met je huisarts gehad over ondersteuning bij het stoppen met roken..bij voorbeeld met champix of in een ondersteunde groep. Het is ook niet makkelijk om te stoppen, wens je veel succes met het stoppen.

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 10:02 uur

Hoi Marcus, dank je voor je reactie! Had het 2 maanden vol gehouden met champix! Toen daarmee gestopt en ja hoor paar dagen later weer roken. Nu wederom champix gehad. Weet alleen niet hoelang je dit middel mag gebruiken. Ben vergeten te vragen aan huisarts.
Groetjes,
Linda

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 11:11 uur

Dag Linda,
Er zij vele hulpmiddelen om te stoppen. bv
Champix: Geeft voor sommige mensen bijwerkingen: bv depressiviteit.
Tabex: Zoiets als Champix maar dan met minder bijwerkingen en veel goedkoper. Helaas niet in Nederland verkrijgbaar.
Nicotinepleisters, nicotinespray en nicotinekauwgom. Je moet er van houden!
Dampen (e-sigaret): Veel minder schadelijk alternatief voor roken.
En nog vele andere manieren.........

Uit wetenschappelijke studies blijkt dat goede praktijkondersteuning in combinatie met een hulpmiddel de kans van slagen het hoogst is (tot 40%) terwijl de reguliere methodes veel minder effectief lijken (+/- 10%).

Voor meer info:
https://www.ikwilstoppenmetroken.nu/
Ondersteuningsblog:
https://stoprokenblog.nl/

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 11:21 uur

Hoi Balling, dank je voor je reactie en info. Groetjes Linda

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 12:10 uur

Dag Linda,
Welkom en je bent niet de enige met copd en een rookhistorie.
Geef het dampen serieuze aandacht en veel succes met het stoppen
met roken, je bent al aardig onderweg en het gaat je zeker lukken.

Login of registreer om te reageren
20-04-2018 om 14:07 uur

Dank je wel Joop60 voor je opbeurende woorden!

Login of registreer om te reageren
24-04-2018 om 16:49 uur

Hallo Linda,

Ik ben sinds vorig jaar bekent met Acos en heb ook tot september 2016 gerookt en ben ook 52.

Ik ben toen onwel geworden en in het zkh beland.

Direct bij thuiskomst overgestapt op de dampen die ik al had gekocht en weinig tot geen last van afkicken gehad.

In jan 17 diagnose copd gold 2 en heb direct de damper ook de deur uit gedaan en tot de dag van vandaag niet meer gerookt en heb er ook geen verlangen meer naar.

Dus een tussenstap met een damper met weinig of geen nicotine erin zal je helpen om definitief van het roken af te komen.

Sterkte

Login of registreer om te reageren
25-04-2018 om 06:25 uur

Dank je voor je reactie Boemer. Ik gebruik champix en hoop echt dat ik het nu vol ga houden! Groetjes Linda

Login of registreer om te reageren