hoesten , nu mogelijk reflux.

02-05-2018 om 07:02 uur

Al bijna 5 maanden hoest ik me rot. Na een periode van afwachten en het vanzelf over moeten gaan ben ik bij de longarts en kno geweest. Ik heb vele malen ook aangegeven dat ik pijn had in de keel, en ook naar beneden toe.Nu denken ze dat ik reflux heb. Maar dat ik. dat niet merk.Krijg nu voor 5 weken een maagzuurremmer. Maar hoe kan dat dan ontstaan? Op het moment denk ik ook laat alles zitten, ik ben er klaar mee. Ik hoest me rot af en toe. Tot soms kokhalsneigingen toe.Wat kan ik nog meer verwachten van onderzoeken.

Login of registreer om te reageren
02-05-2018 om 12:16 uur

Hoi Sammieboy, de oorzaak kan liggen in het feit dat je een maaghernia kunt hebben.
Dan sluit je klepje niet/slecht, zodat het zuur omhoog kan komen.
Google maar eens, dan kun je de symtomen lezen, misschien herken je daar iets van.
Mijn man merkte het ook niet dat hij zuurbranden had. Na onderzoek bleek hij een maaghernia te hebben, kreeg maagzuurremmers en het vreselijke hoesten was over.
Probeer die zuurremmer dus en kijk welk effect die heeft. Succes!

Login of registreer om te reageren
02-05-2018 om 21:08 uur

Hoi Thirza,
Dank u wel voor uw reactie. Ik herken inderdaad de symptomen .Maar hoelang heeft het bij uw man geduurd voordat het over was.Ik heb in ieder geval een sterkere dosis gekregen dan via de huisarts. Ik vind het echt irritant worden.

Login of registreer om te reageren
06-05-2018 om 20:47 uur

Hoi Sammieboy. 5 maanden hoesten is echt vreselijk. Ik heb vorig jaar ook een maand of twee/drie gehoest. Nu is het weer begonnen in dezelfde periode. Ben vorig jaar nog bij de longarts geweest en ik heb hyperreactieve luchtwegen en scoorde ook hoog op reflux. Nu wil ik een verwijsbrief naar de KNO arts, want m'n neus zit ook altijd dicht en het hoesten voel ik het meest in m'n keel. Ik vraag me af; Welke onderzoeken heeft de KNO arts bij jou gedaan? Hebben ze ook je maagklepje onderzocht omdat je maagzuurremmers krijgt?

Login of registreer om te reageren
07-05-2018 om 06:25 uur

Hoi Elisan, Ik heb inderdaad ook elke morgen dat mijn neus dicht zit.Krijg er neusspray met antibiotica voor. KNO heeft alleen in de keel gekeken, en naar de stembanden.Kon verder niets ontdekken. Alleen irritatie. Stomen met kamille?Maar twee dagen later werd ik door de longarts gebeld. Ze hadden een bacterie gevonden in het sputum. Nu afwachten of de kuur aanslaat.Lijkt voor zo ver iets beter te gaan.

Login of registreer om te reageren
07-05-2018 om 06:36 uur

Hoi Elisan,
Ik heb ook inderdaad last van dat mijn neusholtes dichtzitten, en ik door mijn neus vaak praat.KNO heeft in de keel gekeken, en zag niets bijzonders. Wel irritatie. Maar twee dagen later belde de longarts dat ze in het sputum een bacterie gevonden hadden. Nu kuur.Maagklepje is niet bekeken, maar ze willen het zo proberen weg te krijgen???

Login of registreer om te reageren
10-05-2018 om 08:57 uur

Oh, maar dat is wel fijn sammieboy, dat ze een bacterie hebben gevonden.
Hopelijk slaat die kuur aan, maar daar ga ik wel van uit.

Login of registreer om te reageren