C.O.P. en Imurangebruik

03-05-2018 om 09:38 uur

Ik weet sinds een oaar jaar dat k COP heb, heb al meer dan zes longontstekingen gehad en diverse malen pleuritis. Ook bekend met astma. Mijn probleem nu: sinds een half jaar gebruik ik Imuran, Dec 2017 heb ik weer n pleuritis gehad. Sindsdien hoest k dagelijks, al 4,5 mnd dus. Volgens dokkter heeft de pleuritis een hyperreactiviteit v d longen " getriggerd", duurt echter zó lang nu. Zelf heb ik het vermoedan dat het zo lang duurt door Imurangebruik. In maart trouwens weer n pleuritis gehad, nu a d andere kant. Wat denkt U?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
16-05-2018 om 12:24 uur

Het klinkt alsof de COP nog niet helemaal onder controle is ondanks dat u imuran heeft. Meestal is COP goed te behandelen met prednison alleen. U heeft waarschijnlijk een ernstige vorm, waardoor u imuran nodig heeft. Het gebeurt vaak dat symptomen van de ziekte, in dit geval hoesten, worden toegeschreven aan de medicatie die voorgeschreven is. In zeer zeldzame gevallen kan imuran zelf een longontsteking geven. Uw longarts kan beoordelen of dit zo is bij u. Het is goed om uw zorgen over imuran te delen met uw longarts. Stop in geen geval zelf zonder overleg met uw longarts met imuran.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen

Login of registreer om te reageren