Vernevelmedicatie voor of na het eten.

03-05-2018 om 10:29 uur

Wat is uw advies betreft het gebruik van vernevelmedicatie. Is dit beter om voor of na het eten te doen?

Login of registreer om te reageren
03-05-2018 om 10:38 uur

Als je er misselijk van wordt, kan je het beste na het eten nemen, maar volgens mij maakt het niet uit. Zelf vind ik het fijner om het voor het eten te nemen, maar toen ik in het ziekenhuis lag was het elke dag anders. Lag er maar net aan wanneer ze de medicatie kwamen brengen. Ik las in ieder geval in de bijsluiter niet dat het uitmaakte.

Login of registreer om te reageren
03-05-2018 om 11:12 uur

Om schimmelinfectie te voorkomen is voor het eten beter omdat je door eten weer meer speeksel produceert waardoor je mond en keel gereinigd worden.

Als je erg benauwd bent, is eten lastig en dan is het ook beter om eerst je medicatie te nemen.

Login of registreer om te reageren
04-05-2018 om 14:56 uur

Hoi Lizadebie, misschien is het goed als je even erbij zet welke medicijnen het betreft.
Want er is: luchtwegverwijder, slijmverdunner, anti biotica, ontstekingsremmer, hypertoon zout.
Als je na het sprayen erg moet hoesten en slijm opbrengt, is het handiger om dit dan voor de maaltijd te doen, daar anders het gevaar bestaat dat je gaat overgeven omdat je te diep hoest.
Qua opname van medicatie maakt het niet uit.

Login of registreer om te reageren
07-05-2018 om 08:11 uur

Hoi Lizadebie,

Je hebt al een paar prima antwoorden gehad hierboven. Hier is niets meer aan toe te voegen, daarom sturen we je vraag niet door aan een longarts. Probeer het gewoon uit wat voor jou het beste werkt.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren
07-05-2018 om 08:39 uur
Reactie op Daantje

Om schimmelinfectie te voorkomen is voor het eten beter omdat je door eten weer meer speeksel produceert waardoor je mond en keel gereinigd worden.

Als je erg benauwd bent, is eten lastig en dan is het ook beter om eerst je medicatie te nemen.

Helemaal waar. En dit geldt ook voor longmedicatie die men zonder verneveling neemt

Login of registreer om te reageren