Vanuit de Spaanse bergen

09-05-2018 om 06:28 uur

Hoi allemaal, ik ben Christien en 52 jaar oud. Wegens ernstig astma woon ik sinds 5 jaar in de Spaanse Pyreneeën, op 1.500 meter hoogte. Daar gaat het gelukkig veel beter met me. Mijn man en onze zoon wonen in Nederland. Ik heb sinds 2 jaar een longvriendelijk logeerhuis in de schone berglucht, genaamd Recover. Dat geeft voor mijzelf weer een zinvolle invulling aan mijn leven. En er zijn al heel wat mensen met longproblemen komen bijtanken. Ook mensen zonder longproblemen zijn welkom, mits ze zich gedragen naar het longvriendelijke karakter. Ik hoop op dit forum nog veel meer te leren over (vormen van ) astma en andere longziektes, en met elkaar dingen te kunnen delen waar we wijzer van worden.

Login of registreer om te reageren
09-05-2018 om 07:22 uur

Welkom hier,wat een moeilijke stap moet dit zijn geweest om dit te doen.
Heel fijn dat het zoveel beter gaat,soms heb je ook geen keuze.
Wat een mooi initiatief dat logeerhuis!
Ik zelf heb copd dus dat wordt hem niet op grote hoogtes, maar voor menigeen zou dit een uitkomst zijn.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
12-05-2018 om 08:38 uur

Dank voor je warme woorden Jolien. Inderdaad heb je soms geen keuze en voelt dat wat je te doen staat als een noodzakelijke stap. Maar daar zul je zelf alles van weten met COPD. En ook dan is het de kunst er wat moois van te maken. En zo toch de kwaliteit van leven zo optimaal mogelijk te maken ;-)
Groetjes! Christien

Login of registreer om te reageren