Benauwd door het warme weer

31-05-2018 om 10:37 uur

Hallo allemaal,

Ben even een korte tijd van het forum geweest omdat het allemaal eindelijk, na 1,5 jaar, het weer eens goed met mij ging gelukkig.

Door medicijnen, minder stress, veel bewegen, waarvan 2x per week bij de fysio, is mijn Acos eindelijk stabiel.

Helaas ben ik de afgelopen 2 dagen weer meer benauwd en gisteravond erg benauwd zodat ik extra pufs heb moeten nemen van de Sambutamol.

Aangezien het voor mij nog steeds nieuw is had ik een vraag.

Kan het weer hierin een sterkte rol hebben, ondanks dat ik mij buiten niet inspan en veel binnen ben en erg moe ben.

Alvast dank voor jullie reacties.

Groeten,

Boemer

Login of registreer om te reageren
31-05-2018 om 10:54 uur

Hallo Boemer, wat fijn dat het een tijdje zo goed ging met je.
Ik zelf ben ook meer benauwd en dit heeft indd met het weer te maken, de luchtvochtigheid is hoger nu.
En er zijn ook meer pollen en fijnstof denk ik.
Dan zijn extra pufjes gewoon soms even nodig, zolang je je houdt aan het maximum wat je mag.
Ik zelf kan niet ophogen omdat ik alle dagen maximaal puf maar ik doe dutjes en erg rustig aan, voetenbadje met lauw water en extra waterijsjes, geen straf hihi :)
Die moeheid heb ik ook extra nu.
Jammer is het wel voor je, hopelijk is dit weer vlug voorbij.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
31-05-2018 om 11:29 uur

Zelfs "gezonde" mensen vinden dit weer drukkend en benauwd.
Ik zou je niet al te druk maken aangezien dit soort weer best wel invloed heeft.

Login of registreer om te reageren
31-05-2018 om 12:49 uur

Wat fijn dat het zo goed ging! Het gewone warme weer doet me juist goed, maar de hoge luchtvochtigheid de laatste dagen zorgt voor meer vermoeidheid, hoesten, etc.
Maar zoals als balling al zegt, ken ik ook genoeg mensen zonder longproblemen die last hebben van dit weer:( Waarschijnlijk als de luchtvochtigheid niet zo hoog was, was het veel beter uit te houden.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
31-05-2018 om 13:40 uur

Hallo allen, bedankt voor jullie bericht en zal me zo rustig mogelijk door het weer heen helpen.

Gewoon mooi weer is inderdaad het probleem niet zo, maar idd de vochtigheid.

Jullie oom sterkte met dit weer

Login of registreer om te reageren
31-05-2018 om 17:37 uur

Hoi Boemer, dit is idd wel erg benauwd weer. Ik denk niet dat het raar is dat je het benieuwder hebt, ik heb het ook benauwder.

Sterkte met de warmte

Login of registreer om te reageren