Medicatie en nog steeds benauwd

05-06-2018 om 08:06 uur

ik gebruik Spiriva Respimat 's ochtends (2 inhalaties) en beclametason aerosol 3 x per dag 2 inhalaties. Daarnaast heb ik dan nog ventolin voor de instant relief. Ondanks dit heb ik het gemiddeld 8 van de 10 dagen benauwd. Ventolin doet helemaal niks meer voor me en de Spiriva werkt in de ochtend aardig, maar half de dag is die ook uitgewerkt. Hoesten doe ik gelukkig (bijna) niet, het is puur het benauwd zijn. Foster heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt ook niet heel erg en daar kreeg ik verschrikkelijke krampen van in mijn hele lijf. Volgende week moet ik ook nog naar de internist vanwege ijzer en calcium tekort (pillen hielpen hier ook niet voor). Zou dit er mee te maken kunnen hebben dat de inhalers niet goed werken? En zijn er nog andere inhalers die beter zouden kunnen werken? Of moet ik hier mee leren dealen en mijn leven er op leren instellen? Ik ben 41 en heb een full-time kantoor baan. Leef verder gezond en zo actief mogelijk

Login of registreer om te reageren
05-06-2018 om 08:26 uur

Misschien kan je in plaats van Spiriva, Eklira proberen. Dat is voor twee keer per dag maar werkt bij mij beter.

Van bloedarmoede kan je het ook benauwd krijgen.

Login of registreer om te reageren
05-06-2018 om 10:44 uur

Bij mij werkte ventolin ook te weinig en heb toen atrovent gekregen als kortwerkende luchtwegverwijderaar en dit werkte beter:)

Login of registreer om te reageren
05-06-2018 om 13:27 uur

succes bij de internist en ga in overleg met je longarts of longvpk

Login of registreer om te reageren
06-06-2018 om 08:01 uur

Hallo Marissie,

Heel vervelend dat je zo benauwd bent. Blijkbaar ben je al even op zoek naar de juiste medicatie. Blijf met je arts in gesprek en geef duidelijk aan hoe jij het ervaart. Soms is het echt een zoektocht naar de juiste medicatie.. Als je niet bij een longarts bent kun je nog met de huisarts overleggen of een doorverwijzing hier naar toe zinvol kan zijn. Tegelijkertijd is het goed dat je volgende week naar de internist gaat voor meer onderzoek. Een ijzer en/of calcium tekort kunnen bijdragen aan extra klachten. Sterkte.

Met vriendelijke groet,’
Advieslijn

Login of registreer om te reageren