Graag advies...

05-06-2018 om 15:28 uur

Beste arts/verpleegkundige,

Ik heb misschien een heel knullige vraag... Maar de klachten van mijn astma zijn de laatste twee jaar toegenomen. Ik heb verschillende antibiotica kuren gehad. 2 weken terug begon het opnieuw met opgezette klieren en pijn in mijn rug en als gewoonlijk werd ik daaropvolgend weer een aantal keer 's nachts heel benauwd wakker, ik hoestte bruin slijm op en moest weer zittend slapen. Toen de huisarts op mijn longen luisterde zei hij dat er heel veel slijm zat, en weer kreeg ik een antibiotica kuur. Maar ik voel me heel vervelend om de vraag te stellen, maar wanneer moet je je nou ziek melden op het werk? Tijdens mijn antibiotica kuur heb ik het dit keer maar wel gedaan. Maar thuis roepen ze dat ik absoluut nog uit moet zieken omdat ik volgens hen bij maar een beetje inspanning nog moet hoesten, longen snel geïrriteerd en ik mijn energie nog niet terug heb. Ik ga altijd werken maar ik zit in een spagaat hoe ik daarmee om moet gaan, ik wil graag gewoon werken maar ook serieus aan mijn eigen gezondheid denken, erg lastig...( Ik gebruik 2xd 2inhalaties seretide en ventolin zn)

Ik hoop dat jullie mij concrete tips kunnen geven hoe ik hier mee om moet gaan,

Vriendelijke groeten,

Linde

Login of registreer om te reageren
06-06-2018 om 14:00 uur

Beste LindeA,

Het is heel lastig om hier een antwoord op te geven. Vaak voel je zelf wel aan wat wel en niet kan. In ieder geval niet werken als je koorts hebt. Het probleem bij veel longpatiënten is dat ze zich zelf niet de tijd gunnen om te herstellen. En dat heb je vaak wel nodig. Ook is het verstandig om je werkuren weer rustig op te bouwen. Hopelijk heb je een fijne werkgever, dan kom je hier vast samen wel uit. Voor advies en tips wijs ik je graag op de werkwijzer astma. Deze is te bestellen via bijgaande link https://bestellen.longfonds.nl/product/werkwijzer-astma/
Veel sterkte met je herstel.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren