Longontsteking niet weg na kuur (CLL patient)

15-06-2018 om 08:49 uur

Graag zou ik antwoord willen op mijn vraag, ik maak me, misschien onterecht, zorgen over mijn longontsteking.
Na een periode van 2 maanden verkouden zijn, veel hoesten ben ik bij mijn huisarts geweest, toen het hoesten erger werd, en deze constateerde een acute Bronchitis. Dit was eind mei. Na 3 weken was dit hoesten nog niet weg en nogmaals naar mijn huisarts gegaan. Linkerlong klonk onrustig dus per direct een longfoto laten maken, na een uur belde de arts al dat er in de linkerlong onderste longkwab een beginnende of eindigende ontsteking zat, heb toen een kuur Co- trimaxocol 2x daags een week gekregen. Vanmorgen, 3 dagen na de laatste antibiotica weer naar de huisarts geweest om te laten luisteren. Volgens hem was het nog niet helemaal weg, hij hoorde nog wel iets. Voel me wel beter, veel minder hoesten, niet benauwd en niet meer zo moe en geen koorts. Maar door mijn CLL achtergrond, veel te jong deze ziekte gekregen 38 jaar en nu 47 jaar, maak ik mij toch wel, misschien onterecht zorgen! a. Komt het vaker voor dat een kuur niet gelijk helemaal aanslaat? b. Hoef pas over twee weken terug te komen om opnieuw te laten luisteren cq een longfoto, is dit normaal??

Login of registreer om te reageren